رشد مثبت اکتشاف، بهره‌برداری و اشتغال در معادن

رشد مثبت اکتشاف، بهره‌برداری و اشتغال در معادن

رشد مثبت اکتشاف، بهره‌برداری و اشتغال در معادن؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت در آماری اعلام کرد مجوزهای صادره در حوزه معدن و صنایع معدنی و میزان اشتغال در معادن به واسطه پروانه بهره‌برداری در پنج ماهه نخست امسال نسبت به پارسال بیشتر شده است.

به گزارش ، براساس آمار وزارت صمت از عملکرد پنج ماهه نخست امسال، مجوزهای صادره در حوزه معدن و صنایع معدنی، میزان اشتغال در معادن به‌واسطه پروانه بهره‌برداری و هزینه‌های صرف شده به جهت اکتشاف نسبت به مدت مشابه پارسال، بیشتر شده است. در حالیکه پارسال، صدور مجوزها و میزان اشتغال سیر کاهشی قابل توجهی نسبت به سال پیش از آن داشت.

در این پنج ماه، میزان صدور پروانه اکتشاف، گواهی کشف، پروانه بهره‌برداری، میزان اشتغال در معادن به‌واسطه پروانه بهره‌برداری و همچنین  هزینه صرف شده به جهت عملیات اکتشاف نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش بوده است.

درمجموع در این مدت بالغ‌بر ۳۶۱ فقره پروانه اکتشاف صادر شده که پنج فقره بیشتر از میزان صدور آن در پنج ماهه نخست ۱۴۰۰ با تعداد ۳۵۶ فقره بوده و رشد ۱.۴ درصدی داشته است.

همچنین در پنج ماهه امسال میزان گواهی کشف معادن صادر شده ۱۸۳ فقره ثبت شده که نسبت به ۱۷۲ فقره صادر شده در مدت مشابه سال گذشته، ۶.۴ درصد رشد را تجربه کرده است.

طبق آمار وزارت صمت، در صدور پروانه بهره‌برداری تا پایان مردادماه نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰، رشد صدور مجوز مربوط به پروانه بهره‌برداری برابر ۵.۸ درصد دیده می‌شود و از ۱۹۱ فقره به ۲۰۲ فقره رسیده است.

علاوه‌بر مجوزهای معدنی، میزان اشتغال به‌واسطه صدور پروانه‌های بهره‌برداری نیز در مدت پنج ماهه امسال نسبت به پنج ماهه ۱۴۰۰، رشد ۱۰۵.۵درصدی داشته است. در حالیکه از ابتدای فروردین تا پایان مرداد سال گذشته بالغ‌بر ۱۸۰۸ نفر مشغول بوده‌اند، این تعداد در مدت مشابه امسال ۱۹۰۷ نفر بیشتر شده و به ۳۷۱۵ نفر رسیده است.

سرمایه صرف شده به جهت عملیات اکتشاف نیز ظرف پنج ماهه سال جاری به ۹۷۷ میلیارد ریال رسیده که نسبت به ۸۱۴ میلیارد صرف شده در مدت مشابه سال گذشته، رشد بیش از ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...