راه‌اندازی کافه با مجوز ميراث فرهنگی غیرقانونی است

راه‌اندازی کافه با مجوز ميراث فرهنگی غیرقانونی است

راه‌اندازی کافه با مجوز ميراث فرهنگی غیرقانونی است؛ هر کار صنفی تحت نظارت اتحاديه مربوطه بايد پروانه کسب دريافت کند و راه‌اندازی کافه با مجوز سازمان ميراث فرهنگی غیرقانونی است.

به گزارش ، رئيس اتحاديه صنف توليدکنندگان و فروشندگان بستنی، آبميوه و نوشابه‌های تهران با بیان این مطلب گفت: طبق قانون نظام صنفی، هر کار صنفی تحت نظارت اتحاديه مربوطه بايد پروانه کسب و جواز دريافت کند در حاليکه سازمان ميراث فرهنگی در فعاليت صنفی اين اتحاديه دخالت کرده و موازی‌کاری می‌کند.

محسن مبرا درباره راه‌اندازی انواع کافه‌ها در خانه‌های قديمی و سنتی اظهار داشت که رسته کافه و کافه‌های سنتی متعلق به اتحاديه آبميوه و بستنی است اما متاسفانه در سال‌های اخير خانه‌های قديمی و سنتی که اجازه تخريب ندارند با اجازه و موازی‌کاری‌های ميراث فرهنگی، تبديل به کافه‌های سنتی شده‌اند درنتيجه اتحاديه و اماکن تهران نمی‌تواند ورود پيدا کرده و تخلفاتشان را ثبت، گزارش و پيگيری کند.

مبرا اضافه کرد که اتحاديه در تلاش است تا خانه‌هايی را که ميراث فرهنگی به آنها جواز بهره‌برداری براي ايجاد کافه می‌دهد را طبق قانون به نظارت خود برگرداند.

وی در ادامه تاکيد کرد: اين خانه‌ها به ظاهر کافه هستند در حاليکه منوی باز به مشتريان ارائه می‌دهند و در اين منوها انواع نوشيدنی‌های سرد و گرم، دسرها و غذاهای مختلف و متنوع سرو می‌شود. تداخل صنفی در کشور منجر به کسادی کار عده‌ای می‌شود که عين بی‌عدالتی است.

بنابر اعلام اتاق اصناف تهران، مبرا با بيان اينکه هر تخلفی در اين کافه‌ها صورت گيرد از سوی اتحاديه قابل پيگيری نيست، تصريح کرد: کافه‌ها حق سرو غذا و فست فود را ندارند. هيچ يک از رسته‌های اتحاديه آبميوه و بستنی، اجازه سرو غذای گرم و سرد را ندارد. اگر می‌خواهيم عدالت را برقرار کنيم بايد از خودمان شروع کنيم. سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف با موازی‌کاری با صنوف و اتحاديه‌های مختلف موانع زيادی در کسب‌وکار ايجاد می‌کنند و بايد دست از موازی‌کاری بردارند.

رئيس اتحاديه صنف توليدکنندگان و فروشندگان بستنی، آبميوه و نوشابه‌های تهران یادآور شد: از ديگر مشکلاتی که سازمان‌ها براي اتحاديه‌ها ايجاد کرده‌اند، وجود ماده ۱۸۶ برای صدور و تمديد پروانه کسب است. بيش از ۵۰۰ پرونده در حال بررسی داريم که منتظر صدور جواز هستند. وجود اين ماده باعث اختلال و کندی صدور پروانه کسب شده است.

وی افزود: در صدديم با برگزاری جشنواره‌های مختلف، فعاليت صنف آبميوه و بستنی را به مردم ايران بشناسانيم؛ بنابراین علاوه‌بر برگزاری جشنواره در شهريورماه با برگزاری جشنواره‌هايی در مهر و آذر نیز در تلاشيم جايگاه اين صنف و اتحاديه را در بين مردم نشان دهيم.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...