الزام ثبت اطلاعات کارگران در سامانه پایش کار 

الزام ثبت اطلاعات کارگران در سامانه پایش کار 

الزام ثبت اطلاعات کارگران در سامانه پایش کار؛ معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از همه واحدهای مشمول قانون کار و کارفرمایان خواست تا اطلاعات مربوط به کارگران و بنگاه خود را در سامانه ملی پایش کار به ثبت برسانند.

به گزارش ، علی‌حسین رعیتی‌فرد از ثبت اطلاعات ۵۰۰ کارگاه در این سامانه خبر داد که نسبت به وجود یک میلیون کارگاه در کشور عدد ناچیزی است.

وی از همه واحدها و کارگاه‌های مشمول قانون کار خواست تا اطلاعات مربوط به کارگران خود و مواردی ازجمله اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، تشکیل کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار و کمیته‌های انظباطی را در سامانه ثبت کنند.

بنابر اعلام رعیتی‌فرد در این سامانه فرم‌های خوداظهاری کارفرمایان مربوط به الزامات قانون کار و مقررات ایمنی و حفاظت فنی جانمایی شده که با تکمیل فرم‌های خوداظهاری توسط بنگاه‌های اقتصادی به صورت خود ارزیابی، این بنگاه‌ها می‌توانند نقش تاثیرگذاری در تصمیم‌سازی‌های دولت برای توسعه و تقویت جامعه کار و تولید داشته باشند.

بنابر اعلام ایسنا، سامانه پایش کار پس از ۴ ماه فعالیت آزمایشی اکنون به شکل رسمی آغاز به کار کرده و در حال حاضر امکان ثبت اطلاعات کارگاه‌های تولیدی مشمول قانون کار را دارد.

در این سامانه، اطلاعات مربوط به کارگران، وضعیت حقوق و دستمزد، طبقه‌بندی مشاغل، رعایت ایمنی و بهداشت محیط کار، پایداری مشاغل و صیانت از نیروهای کار و انضباط کاری در واحدها با سهولت بیشتر گردآوری شده و در برنامه‌ ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های مربوطه مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

سامانه ملی پایش کار به نشانی http://payeshkar.mcls.gov.ir در وبگاه وزارت کار بارگذاری شده و کارفرمایان با ارائه کد کارگاهی می‌توانند وارد سامانه شوند و اطلاعات خواسته شده را ارائه دهند. از مزیت‌های سامانه، تسهیل در ورود به آن بدون گرفتن کد کاربری و رمز ورود است وفقط ز طریق ثبت کد کارگاهی انجام می‌شود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...