چرا دروغ گفتید

چرا دروغ گفتید

چرا دروغ گفتید؛ جلسه استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه‌شنبه 10 آبان 1401 برگزار شد و موافقان و مخالفان به بیان مطالب خود در این‌باره پرداختند. 

به گزارش پایگاه خبری صنعت‌صنف، به‌دلیل اهمیت موضوع استیضاح وزیر صمت، تلاش کرده تا به بازخوانی اظهارات موافقان و مخالفان این موضوع بپردازد و برای این منظور مهمترین بیانات هریک از نمایندگان موافق و مخالف برای اطلاع مخاطبان آورده شده است.

حسن نوروزی، نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی و نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به‌عنوان موافق استیضاح فاطمی‌امین این‌گونه اظهار داشت:

- آقای فاطمی‌امین تحصیلکرده ایران، جوانی متدین و سکاندار فعلی وزارت صمت است اما به نظرم این انسان در حوزه مبارزه با فساد در وزارتخانه تحت مدیریت خود ضعیف عمل کرده است.

- شما در رابطه با خودرو به مجلس قول دادید شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا را ظرف مدت 2 ماه به صاحبان اصلی خود واگذار کنید اما اکنون 8 ماه گذشته و کاری انجام ندادید، چرا دروغ گفتید؟

- اکنون خودرو پژو را به چه قیمتی در بازار به فروش می‌رسانید؟ قیمت این خودرو 10 هزار دلار است که اگر هر دلار را 30 هزار تومان حساب کنیم قیمت واقعی آن باید 270 یا 280 و یا 290 میلیون تومان باشد اما شما از جیب سهامداران خرج می کنید، در واقع روزانه میلیون ها دلار از جیب سهامداران به دلالان واریز می‌کنید.

- سیمان امروز در کارخانه کیسه‌ای 23 هزار تومان تحویل داده می‌شود بنابراین باید پرسید چرا 49 هزار تومان به فروش می‌رسد و این مبلغ در این بین به کجا می‌رود؟

- اگرچه آقای فاطمی‌امین، عضو کمیته پولشویی است اما تاکنون یکبار هم در این کمیته شرکت نکرده و باید از ایشان پرسید چرا در کمیته پولشویی شرکت نمی‌کنند؟

- حدود 10 هزار مورد گزارش مشکوک آمده اما حتی یک مورد بررسی نشده است؛ چرا سامانه تجارت را به مرکز پولشویی وصل نمی‌کنید.

بنابر اعلام خانه ملت، طبق بند 1 ماده هشت آیین‌نامه و مواد 224 و 225 حداکثر زمان برای استیضاح وزیر پنج ساعت است که دو ساعت آن به استیضاح‌کننده‌ها و سه ساعت آن به وزیر تعلق دارد.

براساس برنامه‌‌ریزی انجام شده به مدت یک ساعت و نیم استیضاح‌کنندگان مطالب خود را مطرح کردند و از آنجا که رئیس جمهور در جلسه حضور نداشت سپس وزیر یک ساعت و نیم مطالب خود را مطرح کرد. سپس به مدت 30 دقیقه دو نفر از استیضاح‌کنندگان مطالب خود را بیان کرده و درنهایت دوباره وزیر 30 دقیقه فرصت داشت از خود دفاع کند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...