فاطمی‌امین مشکلات مالی ندارد

فاطمی‌امین مشکلات مالی ندارد

فاطمی‌امین مشکلات مالی ندارد؛ جلسه استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه‌شنبه 10 آبان 1401 برگزار شد و موافقان و مخالفان به بیان مطالب خود در این‌باره پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت‌صنف، به‌دلیل اهمیت موضوع استیضاح وزیر صمت، تلاش کرده تا به بازخوانی اظهارات موافقان و مخالفان این موضوع بپردازد و برای این منظور مهمترین بیانات هریک از نمایندگان موافق و مخالف برای اطلاع مخاطبان آورده شده است.

بر این اساس محمدرضا رضایی‌کوچی، نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون عمران مجلس به‌عنوان مخالف استیضاح فاطمی‌امین این‌گونه اظهار داشت:

- استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت موجب بی‌ثباتی در تیم اقتصادی دولت می‌شود و تجربه دولت سابق که شاهد وزرای مختلف در این وزارتخانه بودیم را تکرار می‌کند.

- در دولت گذشته شاهد بودیم در 4 سال گذشته 5 وزیر در وزارت صمت مستقر شدند که این بی‌ثباتی را برای این وزارتخانه به همراه داشت اما آقای فاطمی‌امین در شرایط سختی به وزارتخانه صمت آمد و این وزارتخانه را تحویل گرفت.

- عمده انتقادات از ایشان به بازار خودرو بازمی‌گردد اما باید گفت همه چیز را نباید از دید خودرو دید البته باید تلاش کرد کیفیت خودرو افزایش و قیمت آن کاهش پیدا کند.

- باید بدانیم مشکلات خودرو، مشکلاتی 40 ساله است که در کوتاه‌مدت امکان حل آن نیست و باید فرصت داد حرکت وزارت صمت برای بهبود اوضاع پیش برود.

- در روزهایی که شاهد بی‌ثباتی در تأمین مصالح، قیمت فولاد، سیمان، میلگرد و دیگر مصالح بودیم این معضل مرتفع شود چراکه بهبود این شرایط می‌تواند باعث تشویق انبوه‌سازان برای ورود به بازار ساخت مسکن شود.

- امروز با مدیریت مطلوب وزارت صمت شاهد کاهش 50 درصدی قیمت سیمان هستیم، همچنین قیمت میلگرد نیز به 15 هزار تومان رسیده و شاهد کاهش قیمت ورق و شمش نیز هستیم.

- در حوزه خدمات فنی و مهندسی غفلت فراوانی شده و البته تا نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد اما فاطمی‌امین اقدامات فراوانی در این حوزه انجام داد و حدود دو میلیارد و 300 میلیون دلار درآمد در این حوزه برای کشور حاصل شد.

- اگر بخواهیم از پاکدستی و صداقت آقای فاطمی‌امین بگوییم می‌توان به صحبت‌های مخالفان اشاره کرد که هیچ‌یک از همکاران از مشکلات مالی ایشان سخنی نگفتند.

- آقای فاطمی‌امین وزیر پرکار، سالم، پرتوان و جهادی است که همواره در حال خدمت بوده و هستند و عدم اعتماد مجدد مجلس به ایشان منجر به بی‌ثباتی در اقتصاد کشور و تکرار تجربه گذشته می‌شود.

بنابر اعلام خانه ملت، طبق بند 1 ماده هشت آیین‌نامه و مواد 224 و 225 حداکثر زمان برای استیضاح وزیر پنج ساعت است که دو ساعت آن به استیضاح‌کننده‌ها و سه ساعت آن به وزیر تعلق دارد.

براساس برنامه‌‌ریزی انجام شده به مدت یک ساعت و نیم استیضاح‌کنندگان مطالب خود را مطرح کردند و از آنجا که رئیس جمهور در جلسه حضور نداشت سپس وزیر یک ساعت و نیم مطالب خود را مطرح کرد. سپس به مدت 30 دقیقه دو نفر از استیضاح‌کنندگان مطالب خود را بیان کرده و درنهایت دوباره وزیر 30 دقیقه فرصت داشت از خود دفاع کند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...