رشد 57 امتیازی رضایت مشتریان ایران خودرو
رشد 57 امتیازی رضایت مشتریان ایران خودرو؛ گروه صنعتی ایران خودرو در حوزه رضایت مشتریان از فرایند فروش با کسب امتیاز رضایت ۷۲۱ توانست رشد ۵۷ امتیازی را این بخش را تجربه کند.
به گزارش صنعتصنف، معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: افزایش رضایت مشتریان در زمان تحویل از ۷۲.۴ درصد در فروردین امسال به ۷۴.۹ درصد در نیمه آذرماه و بهبود شاخص سلامت خودرو در زمان تحویل در نیمه اول آذرماه امسال به میزان ۴۱ درصد نسبت به فروردین از دستاوردهای طرح تحول کیفیت به شمار میرود.
سهراب برفروشان، ضمن تشریح دستاوردهای ۹ ماهه طرح تحول کیفیت ایران خودرو و برنامههای کیفی آینده، با بیان اینکه گروه صنعتی ایرانخودرو درراستای ارتقای کیفیت محصولات تولیدی و کسب حداکثری رضایتمندی مشتریان، استقرار و اجرای کامل طرح جامع کیفیت و تولید را با تمرکز بر سه محور در دستور کار قرار داده است، گفت: این سه محور شامل طراحی و عرضه خودروهای جدید براساس نقشه راه توسعه محصولات، توقف تولید محصولات قدیمی و رفع عیوب مزمن و کیفیسازی محصولات تولیدی فعلی است.
وی تحلیل سیر شاخصهای کیفی محصولات تولیدی در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ را موید کارایی و اثربخشی اقدامات تعریف شده در طرح تحول کیفیت این شرکت دانست.
او خاطرنشان کرد: طرح تحول کیفیت از بهمنماه سال گذشته و در قالب ۲۷۹ برنامه کیفی در ایران خودرو طرحریزی و اجرایی شده است.
معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو افزود: در همین راستا نیز دستاوردهای چشمگیری تا پایان آذرماه کسب شده که ازجمله آنها تحقق برنامه جمعآوری خودروهای کف و ماندگار در مهرماه در سطح گروه صنعتی ایران خودرو، تحقق و تداوم تولید بدون کسری در همه محصولات از خردادماه امسال و بهبودی معادل 12 درصدی در شاخص ارزشیابی محصولات آبان ۱۴۰۱ براساس گزارش شرکت ISQI نسبت به میانگین عملکرد آبان ۱۴۰۰ است.
وی در ادامه اظهار کرد: در شاخص رضایتمندی مشتریان (CSI) با کسب امتیاز ۶۸۷ در مرداد ۱۴۰۱ نسبت به بهمن ۱۴۰۰ شاهد ۲۴ امتیاز بهبود هستیم و نیز در شاخص ایرادات اظهار شده (IQS) با ۴۰ نمره بهبود در مردادماه ۱۴۰۱ نسبت به بهمن۱۴۰۰، امتیاز ۲۷۰ کسب شده است.
برفروشان با بیان اینکه در حوزه رضایت مشتریان از فرایند فروش با کسب امتیاز رضایت ۷۲۱ ضمن رشد ۵۷ امتیازی نسبت به امتیاز رضایت در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۰ بالغبر ۳۰ امتیاز بالاتر از متوسط رضایت از خدمات فروش صنعت کسب شده است، گفت: همچنین در شاخص کیفیت تحویل خودرو به مشتری (HO) با ۲۸ امتیاز بهبود نسبت به امتیاز کسب شده در پایان سال ۱۴۰۰، امتیاز ۷۴۱ به دست آمده است.
وی اضافه کرد: اعلام و جاریسازی طرح ویژه تضمین کیفی موتور و گیربکس خودروهای تارا در بازه شش ماه پس از تحویل، بهبود در سبد محصول و فرایندهای تولید و ساخت و ایجاد QR Code روی اسناد و خودرو و حذف فیزیکی کارت گارانتی و ارایه خدمات به طور سیستمی از دیگر اقدامات و دستاوردهای صورت گرفته متعاقب تعریف و اجرای طرح تحول کیفیت ایران خودرو به شمار میرود.
بنابر اعلام ایکوپرس، معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه درراستای تداوم و دستیابی به اهداف راهبردی کیفیت در چشمانداز این گروه خودروسازی و تحقق مهمترین رسالت سازمان یعنی جلب رضایت مشتریان، پروژههای زیادی در دستور کار آینده گروه صنعتی قرار گرفته، گفت: ازجمله این پروژهها میتوان به تعریف و اجرای پروژههای محصولات جدید در سبد محصولات ازجمله TF21 و ریرا و ارتقا و بهبود سیستم گارانتی بر مبنای اتصال مستقیم نمایندگی به سازنده اشاره کرد.
وی در ادامه عنوان کرد: بهسازی وضعیت لجستیکی و تغذیه خطوط با تمرکز بر سالنهای تولید موتور (Kitting)، اجرای طرح ویژه تضمین کیفی موتور و گیربکس خودروهای هایما در بازه شش ماه پس از تحویل و جاریسازی کامل ۵S در محیطهای تولیدی و ستادی، تدوین طرحهای آزمون سطح قطعه به سطح سیستم با تمرکز بر پروژههای جدید، استقرار و اجرای نظامنامه کیفیت در قطعات و مجموعهای خرید خارج، اجرای طرح +PDS برای محصولات گروه هایما و سورن پلاس و برنامهریزی و تامین رنگهای متنوع برای محصولات با فامهای جدید از دیگر پروژههای آتی و در دستور کار این گروه صنعتی است.
ثبت دیدگاه