سواد دیجیتال خود را افزایش دهیم

سواد دیجیتال خود را افزایش دهیم

سواد دیجیتال خود را افزایش دهیم؛ دیر نیست که سازمان بهداشت جهانی، داشتن سواد دیجیتال را به مهارت‌های دهگانه ضروری برای زندگی اضافه کند.

به گزارش ، سیدمحمدحسین استاد، مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین در سرمقاله نشریه «ارتباط ایران زمین» به موضوع مهم سواد دیجیتال و کاربرد آن در صنعت بانکداری پرداخته است که در ادامه می‌خوانید.

این روزها مطالب فراوانی درباره سواد دیجیتال یا سواد فناورانه در رسانه‌ها منتشر می‌شود. بسامد بالای این مطالب نشان می‌دهد ما برای زندگی در دنیای دیجیتال و استفاده از ابزارهای فناوری، بیش از هر زمان دیگری به مهارت نیاز داریم.

دیر نیست که سازمان بهداشت جهانی، داشتن سواد دیجیتال را به مهارت‌های دهگانه ضروری برای زندگی اضافه کند؛ اما مسأله‌ای که طرح آن در این نوشتار کوتاه ضروری به نظر آمد، اهمیت بالاتر رفتن سطح سواد دیجیتال همکاران در بانک‌هایی است که به سمت دیجیتالی شدن حرکت می‌کنند.

اکنون که مشـتری‌مداری رکن اصلی بانکداری مدرن است و مشتری در یک نهاد مالی محور اصلی تصمیم‌گیری است، مدیران و همه کارکنان شبکه بانکی در جایگاه‌های متنوع خود در صف، ستاد و باجه، زیر نظر مشتریان هستند. وانگهی خروجی تدبیر مدیران، در نحوه عملکرد نیروهای سازمانی خلاصه می‌شود؛ بنابراین لازم است که همکاران این موضوع مهم را مدنظر داشته باشند.

خوشبختانه تحقیقات و رصد میدانی، در کنار مشاهده دقیق رفتار مشتریان در بسترهای مجازی مرتبط با بانک ایران زمین، نشان می‌دهد عملکرد عزیزان در شعب و.. ، رضایت‌بخش بوده و ما توانسته‌ایم در ارائه خدمات نوین بانکی و انتقال دانش دیجیتال به مشتری، از ایشان نمره قبولی بگیریم.

به‌روز بودن برای بانکی که به سوی دیجیتالی شدن حرکت می‌کند، یک اصل و مقابله با شکاف دیجیتالی و ایجاد فاصله بین دانش یک کارمند بانک با مشتری، یک ضرورت است. اگر ما قلباً به این نتیجه برسیم که نگاه مشتری همیشه به سطح دانش و عملکرد ماست، آن‌وقت یک روز هم خود را از فضای آموزش و تازه‌سازی دانش بانکی و دیجیتالی دور نخواهیم کرد.

البته تأثیرپذیری مشتریان از کارکنان یک بانک، به این امر محدود نمی‌شود. مشتری پیش از آزمودن دانش همکاران در شعبه، به نحوه پوشش او و میزان آراستگی یک شعبه امتیاز می‌دهد.

مصاحبه‌های متعدد و مداوم همکاران بنده در واحد روابط عمومی از مدیران، معاونان و دیگر همکاران موفق در شعب تهران و شعب استانی و درج آن در نشریه «ارتباط ایران زمین»، گواه این سخن است.

در پایان لازم می‌دانم کمی هم از خدمت جدیدی که به‌زودی در اختیار مشتریان عزیز بانک قرار می‌دهیم صحبت کنم؛ در آینده نزدیک، کارت مجازی نقدی بانک ایران‌زمین در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. این کارت موجودیت فیزیکی ندارد و صرفاً یک کارت مجازی و الکترونیکی است که روی سپرده حقیقی مشترک صادر می‌شود و شماره آن در اختیار اشخاص متقاضی قرار می‌گیرد.

امیدوارم عزیزان از یکایک خدمات ارائه شده از سوی بانک مردمی و خدمتگزار ایران زمین، نهایت استفاده را ببرند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...