رویارویی اقتصاد جهان با 32 ریسک بزرگ

رویارویی اقتصاد جهان با 32 ریسک بزرگ

رویارویی اقتصاد جهان با 32 ریسک بزرگ؛ مجمع جهانی اقتصاد در گزارشی ریسک‌های جهانی را که طی دو سال آینده جوامع و اقتصادها با آن روبه‌رو خواهند شد، مورد واکاوی قرار داده است.

به گزارش ، زیست‌بوم زیما با همکاری مدرسه کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران گزارش مجمع جهانی اقتصاد از 32 ریسک بزرگی که دنیا در سال‌های پیش رو با آنها روبه‌رو است را ترجمه و منتشر کرده است؛ گزارشی که عنوان می‌کند برای مقابله با این ریسک‌ها باید همکاری‌های بین‌المللی افزایش پیدا کند.

مجمع جهانی اقتصاد در گزارشی که نتیجه بررسی و تحلیل نظرسنجی و بینش‌های نزدیک به 1200 متخصص در حوزه‌های گوناگون در دانشگاه‌ها، کسب‌و‌کارها و دولت‌هاست، ریسک‌های جهانی را که طی دو سال آینده جوامع و اقتصادها با آن روبه‌رو خواهند شد، مورد واکاوی قرار داده و همچنین ریسک‌هایی را که طی 2025 تا 2033 در انتظار جهان است، بررسی کرده است.

این گزارش که نسخه برگردان آن از سوی زیما، زیست‌بوم ماجراجوی آینده با همکاری مدرسه کسب‌و‌کار اتاق تهران (تکاپو) تهیه و منتشر شده، نگاهی به 32 ریسک اصلی که در سال‌های پیش‌رو جهان با آن روبه‌رو خواهد شد، انداخته و با چینش این ریسک‌ها در بخش‌های ژئوپلتیک، اقتصادی، اجتماعی، محیط‌زیستی و فناوری در کنار یکدیگر، تلاش کرده است تا تصویری شفاف از مهمترین ریسک‌های دو سال آینده و همچنین اولویت ریسک‌ها در بازه زمانی 2025 تا 2033 به نمایش بگذارد.

در گزارش مجمع جهانی اقتصاد، از «کمبود منابع طبیعی» به‌عنوان یک چندبحرانی یاد شده‌ است که هسته آن سه‌گانه «آب، غذا، انرژی» است و تحلیل‌گران این سازمان بزرگ جهانی، معتقدند که برای مدیریت ریسک‌های پیش‌رو، آمادگی همه در کنار هم برای ساختن جهانی تاب‌آورتر، حیاتی است.

در این گزارش از ترکیدن حباب دارایی‌ها، سقوط صنعت یا زنجیره تامینی که به صورت نظام‌مند مهم است، بحران بدهی، شکست در پایدار کردن خط‌مشی‌های قیمت، افزایش قاچاق، رکورد اقتصادی طولانی‌مدت، تورم گسترده، افزایش نرخ بهره، بدهی‌های سنگین دولت و ... به‌عنوان ریسک‌های اقتصادی یاد شده است.

بنابر اعلام روابط عمومی اتاق تهران، این گزارش پس از برشمردن انواع ریسک‌های امروز و فردا برای آمادگی در برابر آنها توصیه به حرکت روی چهار محور اصلی دارد که تقویت برنامه‌های آینده‌نگاری و تشخیص ریسک، اولویت دادن به ریسک‌های آینده، سرمایه‌گذاری در برنامه‌های چندمحوری آمادگی در برابر ریسک و بازسازی و تقویت همکاری‌های بین‌المللی برای آمادگی در برابر ریسک، این محورها هستند. 

متن کامل گزارش مجمع جهانی اقتصاد
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...