تقویت کریدور شمال جنوب با توسعه خط آهن رشت آستارا

تقویت کریدور شمال جنوب با توسعه خط آهن رشت آستارا

تقویت کریدور شمال جنوب با توسعه خط آهن رشت آستارا؛ توسعه و تکمیل خط آهن رشت- آستارا و الحاق خط آهن روسیه به خط آهن اصلی ایران در تقویت کریدور شمال- جنوب و ترانزیت بار مؤثر است.

به گزارش، رئیس هیأت عامل صندوق توسعه حمل‌و‌نقل کشور با بیان این مطلب اظهار داشت: توسعه همکاری‌های ریلی ایران و روسیه را فرصتی برای تقویت کریدور شمال- جنوب و ترانزیت بار از طریق این مسیر راهبردی در ایران دانست.

داود دانش جعفری در جلسه‌ای که درباره هماهنگی درراستای توسعه ترانزیت در مسیر کریدور شمال-جنوب با حضور مدیران ارشد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل شرکت راه‌آهن برگزار شد، ضمن تشریح فرصت‌های توسعه همکاری‌های تجاری ایران و روسیه و در رابطه با برخی از مهمترین زمینه‌های این همکاری مباحثی را مطرح و راهکار‌هایی را ارائه داد.

وی با اشاره به حضور موفق ایران در نمایشگاه «ترانس-راشا» روسیه که طی آن توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی در پیشبرد اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای کشور در سطح بین‌المللی به نمایش درآمد، تصریح کرد: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باید درراستای ارتباطات حمل‌و‌نقلی بین‌المللی با توسعه ناوگان و سرعت بخشیدن به پیشرفت برنامه‌های توسعه‌ای و نگاه به جایگاه حمل‌و‌نقل ترکیبی، همزمان در دیگر زمینه‌ها چون انبارداری، بانکرینگ و دیگر زیرساخت‌های مورد نیاز به اهداف مهم ملی جامه عمل بپوشاند.

بنابر اعلام روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه اظهارات خود با تأکید بر نیاز به توسعه همکاری‌های بین‌المللی در حوزه حمل‌و‌نقل، از پیشنهاد روسیه برای توسعه و تکمیل خط آهن رشت- آستارا و الحاق خط آهن این کشور به خط آهن اصلی ایران خبر داد و گفت: روسیه تکمیل خط آهن رشت-آستارا را درراستای این پیشنهاد و در قالب یک پروژه ریلی مدنظر دارد.

گفتنی است، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون به‌عنوان متولی کریدور شمال- جنوب بخش عمده‌ای از ظرفیت خود را در زمینه توسعه فعالیت‌ها در این کریدور راهبردی اختصاص داده است.


 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...