الزام ثبت معاملات طلا در ساجت

الزام ثبت معاملات طلا در ساجت

الزام ثبت معاملات طلا در ساجت؛ نظر به اهمیت بازار طلا و قاچاق آن، براساس ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گران‌بها و گوهرسنگ، هرگونه معامله این کالا ‌باید در سامانه جامع تجارت ثبت شود.

به گزارش ، سرپرست معاونت نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان تهران اظهار داشت: براساس مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با عنوان ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گران‌بها و گوهرسنگ، موضوع تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ضوابط خرید و فروش، حمل و نگهداری این کالا در کشور اجرایی شد.

امیر خوشبخت افزود: نظر به اهمیت بازار طلا هم از جهت صنعت طلا، ظرفیت اشتغال‌زایی و افزایش صادرات آن در کشور و هم به‌دلیل وجود برخی تخلفات مانند قاچاق، ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گران‌بها و گوهرسنگ تدوین که براساس ضوابط آن، هرگونه خرید و فروش این کالا ‌باید در سامانه جامع تجارت ثبت شود.

خوشبخت تصریح کرد: این موضوع برای مشتریان غیرتجاری مسئولیتی نداشته و تنها وظیفه مردم مطالبه و دریافت فاکتور قابل استعلام از سامانه جامع تجارت است.

وی افزود: کلاس‌های آموزشی در این خصوص جهت اعضا اتحادیه و صنف برگزار شده است و بازرسی‌های دوره‌ای با حضور نهادهای نظارتی و بازرسان اتحادیه طلا و جواهر تهران در حال انجام است.

خوشبخت تاکید کرد: همراهی و همکاری خریداران و مردم در اجرای این موضوع مطالبه و دریافت فاکتور معتبر از فروشندگان حائز اهمیت است.

بنابر اعلام وزارت صمت، سرپرست نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان تهران یادآور شد: گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت در سطح شهر و مراکز خرید و فروش طلا و شمش و سکه در حال انجام است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...