کاهش فروش صنایع خودرو، چوب و کاغذ در مرداد

کاهش فروش صنایع خودرو، چوب و کاغذ در مرداد

کاهش فروش صنایع خودرو، چوب و کاغذ در مرداد؛ رشته فعالیت‌های «دارو»، «تجهیزات برقی» و «سیمان» بیشترین افزایش و رشته فعالیت‌های «خودرو و قطعات» و «چوب و کاغذ» بیشترین کاهش در شاخص فروش را تجربه کرده‌اند.

به گزارش ، در مرداد سال 1402، شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش 6.1 و 7 درصدی را تجربه کرده است، اما نسبت به ماه قبل شاخص تولید و فروش به‌ترتیب کاهش 8.5 و 11 درصدی داشته‌اند که تحت تأثیر محدودیت‌های تأمین برق صنایع و تعطیلات تابستانی کارخانه‌ها در مردادماه بوده است.

در مرداد سال 1402 نسبت به ماه مشابه سال قبل، شاخص تولید رشته فعالیت خودرو و قطعات افزایش 2.8 درصدی و شاخص فروش کاهش 30.5 درصدی و نسبت به ماه قبل کاهش 22.7 و 41.8 درصدی داشته است. همچنین، شاخص تولید و فروش رشته فعالیت فلزات پایه نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش 3.2 و 15 درصدی و نسبت به ماه قبل کاهش 14.6 و 4.8 درصدی داشته است.

در مرداد سال 1402 نرخ رشد ماهانه قیمت فعالیت‌های صنعتی بورسی رشد مثبت 1.9 درصدی را ثبت کرده است، همچنین رشد نقطه به نقطه با افزایش 3.8 واحد درصدی نسبت به ماه قبل، به 20.8 درصد رسیده است.

گفتنی است میانگین سالانه شاخص قیمت نیز در مردادماه سال 1402 سیر نزولی یک سال اخیر خود را ادامه داد و با 2.2 واحد درصد کاهش نسبت به ماه قبل، میزان 29.1 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در مردادماه 1402 نسبت به ماه مشابه سال قبل، از بین 15 رشته فعالیت صنعتی بورسی بالغ‌بر 8 رشته فعالیت افزایش در شاخص تولید و 7 رشته فعالیت کاهش در شاخص تولید داشته است.

بنابر اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، رشته فعالیت‌های «سیمان»، «دارو» و «تجهیزات برقی» بیشترین افزایش در شاخص تولید و رشته فعالیت‌های «چوب و کاغذ» و «لاستیک و پلاستیک» بیشترین کاهش در شاخص تولید را تجربه کرده‌اند.

همچنین در این ماه نسبت به ماه مرداد سال قبل، از بین 15 رشته فعالیت صنعتی بورسی بالغ‌بر 9 رشته فعالیت افزایش در شاخص فروش و 6 رشته فعالیت کاهش در شاخص فروش را تجربه کرده‌اند.

رشته فعالیت‌های «دارو»، «تجهیزات برقی» و «سیمان» بیشترین افزایش در شاخص فروش و رشته فعالیت‌های «خودرو و قطعات» و «چوب و کاغذ» بیشترین کاهش در شاخص فروش را تجربه کرده‌اند.

در مرداد سال 1402 شاخص تولید رشته فعالیت خودرو و قطعات برمبنای شرکت‌های بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش 2.8 درصدی و نسبت به ماه قبل کاهش 22.7 درصدی داشته و همچنین شاخص فروش آن نسبت به ماه مشابه سال قبل کاهش 30.5 درصدی و نسبت به ماه قبل کاهش 41.8 درصدی داشته است.


 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...