انتخاب رئیس جدید اتاق ایران به زمستان افتاد

انتخاب رئیس جدید اتاق ایران به زمستان افتاد

انتخاب رئیس جدید اتاق ایران به زمستان افتاد؛ براساس مصوبه برگزاری انتخابات، پیش‌بینی می‌شود فرایند برگزاری دوباره انتخاب رئیس اتاق بازرگانی ایران در یک بازه 45 روزه انجام شود.

به گزارش ، دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی ایران با بیان این مطلب گفت که حداکثر تا ابتدای هفته آینده فراخوان شرکت در انتخابات رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران برای اعضای اتاق بازرگانی ارسال خواهد شد.

جهانبخش سنجابی با اشاره به اینکه چهارشنبه هفته گذشته مصوبه شورای‌عالی نظارت بر اتاق بازرگانی از طریق دبیرخانه شورا به انجمن نظارت بر انتخابات ابلاغ شد، بر این اساس به‌قید فوریت در روز شنبه 27 آبان 1402 جلسه ویژه انجمن نظارت با حضور اعضا برگزار و مقدمات برگزاری دوباره انتخابات مطابق مصوبه شورای‌عالی نظارت فراهم خواهد شد.

سنجابی افزود: حداکثر تا ابتدای هفته آتی فراخوان شرکت در انتخابات هیأت رئیسه برای اعضای اتاق بازرگانی ارسال خواهد شد؛ بر این اساس، یک هفته کاری نیز فرایند ثبت‌نام از داوطلبان انجام خواهد شد. از سوی دیگر براساس مصوبه برگزاری انتخابات از زمان پایان ثبت‌نام در فاصله یک‌ماهه فرایند احراز صلاحیت انجام خواهد شد، به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود فرایند برگزاری دوباره انتخاب رئیس اتاق بازرگانی ایران در یک بازه 45 روزه انجام شود.

او با اشاره به سیر برگزاری انتخابات 28 خرداد امسال اظهار داشت: در آن دوره برخی اعضای انجمن مشفقانه از حسین سلاح‌ورزی درخواست می‌کنند که بنابر مصالح شخصی و عمومی اتاق بازرگانی در انتخابات شرکت نکند، حالا بعد از گذشت 4 ماه درنهایت شاهد برگزاری دوباره انتخابات مطابق قانون و اختیارات شورای‌عالی نظارت هستیم. البته هر فردی می‌تواند درباره سازوکارهای اداری اعتراض خود را به دیوان عدالت اداری ارائه کند اما به‌نظر می‌رسد این سیر موجب تداوم بلاتکلیفی می‌شود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...