معرفی اعضای جدید نظارت بر انتخابات اتاق غیرقانونی است

معرفی اعضای جدید نظارت بر انتخابات اتاق غیرقانونی است

معرفی اعضای جدید نظارت بر انتخابات اتاق غیرقانونی است؛ دبیر شورای عالی نظارت بر اتاق ایران در نامه‌ای، با انتصاب و معرفی 4 عضو جدید انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران مخالف کرد.

به گزارش ، سیدعلی لطفی‌زاده دبیر شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی ایران در نامه‌ای به اعضای هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران، تغییر اعضای انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران را غیرقانونی دانست و با معرفی 4 عضو جدید این انجمن از سوی هیأت رئیسه اتاق مخالفت کرد.

لطفی‌زاده در این نامه آورده است: از آنجا که مأموریت انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران باتوجه به بطلان انتخابات هیأت رئیسه از سوی شورای عالی نظارت به پایان نرسیده و مدت مأموریت انجمن از زمان تشکیل تا یک هفته بعد از انتخابات است، بنابراین ماموریت انجمن همچنان برقرار بوده و تصریح آن در مصوبه شورای عالی نظارت نیز از باب تاکید بر استمرار فعالیت، روشن و فاقد هرگونه ابهامی جهت اجرای آن است.

وی اضافه کرد: هرگونه تغییر در ترکیب انجمن معطوف به نظر شورای عالی است و از این رو ضمن تاکید بر شفافیت و لازم‌الاجرا بودن مصوبه شورای عالی نظارت، این دبیرخانه آماده همکاری‌های بعدی با اتاق ایران درراستای اجرای مصوبه یکم آبان 1402 شورای یادشده طبق برنامه و زمان‌بندی ابلاغی از سوی انجمن نظارت است.

دبیر شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی ایران در ادامه نامه تصریح کرد که هرگونه اخلال در روند انتخابات مربوطه که موجبات تشویش اذهان، تشکیک در اراده ذینفعان و تضییع حقوق اشخاص را فراهم آورد، منصرف از حقوق قانونی هر ذینفع جهت پیگیری‌های قضایی، برای این دبیرخانه نیز امکان پیگیری‌های قانونی را فراهم خواهد داشت. 
گفتنی است هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران پیش از این در نامه‌ای به وزیر صمت، رئیس شورای‌عالی نظارت، ۴ عضو جدید انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی ایران شامل حسین نقره‌کار شیرازی، علی مقدم ابریشمی، ساسان شاه‌ویسی و محمدسروش بیگدلی را معرفی کرد و خواستار معرفی نماینده دولت در این انجمن شد.

استعلام صلاحیت داوطلبان انجام شد

از سوی دیگر و بنابر اعلام مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت صمت، روز گذشته دبیر شورای عالی نظارت بر اتاق ایران با رئیس و اعضای انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران دیدار کرد.

حسین میرمحمد صادقی، رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در این دیدار گزارشی از سیر برگزاری انتخابات و ثبت‌نام داوطلبان ریاست اتاق ایران ارائه کرد و با اشاره به مصوبات انجمن تاکید کرد که در وضعیت حاضر اقدامات لازم جهت استعلام صلاحیت داوطلبان انجام شده است که نتایج آن اعلام خواهد شد.

در ادامه دبیر شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تقدیر از انجمن نظارت و تلاش‌های ارزشمند انجام شده، از مشارکت داوطلبان برای برگزاری انتخاباتی پرشور تقدیر و بر لزوم اجرای مصوبات انجمن نظارت پیرامون انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران تاکید کرد.

سیدعلی لطفی‌زاده با اشاره به تقویم اعلامی از سوی انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران و تکلیف شورای عالی نظارت دایر بر برگزاری انتخابات جهت تعیین رئیس اتاق بازرگانی ایران، اقدامات انجمن را مطابق قانون و درراستای اجرای تکالیف محوله دانست و بر حمایت شورای عالی از سیر برگزاری انتخابات تاکید کرد.

وی تأکید کرد طبق مصوبه یکم آبان 1402 شورای عالی نظارت، مدت ماموریت انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران به‌منظور برگزاری انتخابات در یکم بهمن 1402 تمدید شده است.


 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...