تعطیلی زمستانی یک ماهه مدارس

تعطیلی زمستانی یک ماهه مدارس

تعطیلی زمستانی یک ماهه مدارس؛ رئیس کمیسیون انرژی و محیط‌زیست اتاق تهران پیشنهاد کرد که برای حل معضل آلودگی هوا، مدارس به مدت یک ماه در زمستان تعطیل شوند.

به گزارش ، سعید تاجیک در نشست یازدهم هیات نمایندگان اتاق تهران گزارشی، به تحلیل وضعیت شاخص‌های زیست‌محیطی و انرژی در ایران پرداخت و راهکارهای کارشناسی شده این کمیسیون برای بهبود وضعیت این بخش را اعلام کرد.

تاجیک در این گزارش به سرانه و شدت مصرف انرژی در ایران و مقایسه آن با دیگر کشورها اشاره کرد و قیمتگذاری دستوری را ازجمله عوامل اصلی رشد شدت مصرف انرژی در ایران و همچنین عدم اجرای قانون هوای پاک برشمرد.

وی همچنین در این گزارش، به روند آلودگی هوا طی 10 سال گذشته در ایران اشاره کرد و با ارائه برخی آمار و اطلاعات این بخش، راهکار پیشنهادی اتاق تهران برای حل معضل آلودگی هوا را تعطیلی زمستانی یک ماهه مدارس در بازه زمانی 15 آذر تا 15 دی هر سال و کاستن از مدت تعطیلات تابستانی در خرداد و شهریورماه اعلام کرد.

رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران همچنین راه‌اندازی میز خدمات سازمان حفاظت محیط‌‎ زیست در محل اتاق تهران، مشارکت اتاق با این سازمان برای فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی مصرف انرژی در جامعه و تسهیل در اجرای قوانین موجود را از دیگر راه‌کارهای پیشنهادی بیان کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی اتاق تهران، سعید تاجیک تصریح کرد که توسعه پایدار محیط‌زیست در ایران، جز با توسعه فضای رقابتی که شاکله آن حذف قیمت‌گذاری‌های دستوری است و همچنین استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی به دست نخواهد آمد.

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران در ادامه به بیان راهکارهای پیشنهادی کمیسیون انرژی و محیط‌زیست اتاق تهران پرداخت و مشارکت و همراهی فعال بخش خصوصی در همایش‌ها و کنوانسیون‌های بین‌المللی و رویدادهای جانبی آن، تسهیل مسیر استفاده بخش خصوصی از تسهیلات بانکی بین‌المللی در پروژه‌های زیست محیطی، کمک به بخش خصوصی جهت تامین تجهیزات زیست‌محیطی خارجی، تشکیل کمیته مشترک جهت برنامه‌ریزی به منظور حضور موثر دولت و بخش خصوصی در COP29، مشارکت اتاق بازرگانی تهران با سازمان محیط زیست برای اجرای طرح مطالعاتی منشاءیابی آلودگی هوای تهران و ارائه راهکارهای عملیاتی، توسعه زیرساختهای حمل‌ونقل همگانی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را ازجمله راهکارهای پیشنهادی اتاق تهران برشمرد.

او همچنین، تسهیل مسیر بخش خصوصی برای راه‌اندازی پروژه‌های انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، معافیت نیروگاه‌های خورشیدی و بادی از ایجاد فضای سبز موضوع ماده 15 قانون هوای پاک، اجرای معاینه فنی موتورخانه‌ها (فاز اول ساختمان‌های دولتی و عمومی) با مشروط کردن تمدید اشتراک گاز (استاندارد 16000)، پیشنهاد لایحه تعطیلی زمستانی مدارس و تصویب آیین‌نامه از رده خارج‌کردن خودروهای فرسوده (پیشنهادی بخش خصوصی در دولت) از دیگر راهکارهای پیشنهادی اعلام کرد.

گزارش کامل کمیسیون انرژی و محیط‌زیست
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...