سلامت کشور در گرو سلامت مرزنشین‌ها است

سلامت کشور در گرو سلامت مرزنشین‌ها است

سلامت کشور در گرو سلامت مرزنشین‌ها است؛ اصناف همواره همسو با دولت گام برمی‌دارد و این انتظار نیز وجود دارد که دولت نیز نگاه ویژه‌ای به اصناف، به خصوص اصناف استان‌های مرزی داشته باشد.

به گزارش، دبیر کارگروه هماهنگی اصناف شهرهای مرزی کشور تشکیل کارگروه متبوع خود را یکی از اقدامات اتاق اصناف ایران دانست و گفت: ورود اتاق اصناف ایران به موضوع اصناف شهرهای مرزی کشور بی‌شک با نگاهی ملی و میهنی انجام شده است که منافع ملی کشور و نظام جمهوری اسلامی را در بر دارد.

سیدعلی میرحسینی افزود: به جرأت می‌توان گفت که شهرهای مرزی، نگهبان و حافظ امنیت و سلامت کشور و مردم هستند و از روح و جسم، منابع و منافع کشور محافظت می‌کنند. شهرهای مرزی به‌واقع، در حکم رشته یک زنجیر هستند که گرداگرد کشور به‌عنوان یک حلقه محکم و استوار ایستاده و مانع ورود دشمن و بیگانگان می‌شوند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: حفظ استقلال و محافظت از منافع ملی کشور وابسته به حفظ مرزها است و این مهم، ضرورت توجه هرچه بیشتر به شهرهای مرزی و تأمین نیازها و توجه به مطالبات آنها را دوچندان می‌کند.

وی تأکید کرد: تأمین نیازهای مرزنشینان کشور و احقاق حق و حقوق آنها اولویتی است که نباید نادیده گرفته شود. اگر ساکنان شهرهای مرزی برای حفاظت از کشور و جلوگیری از ورود دشمنان و بیگانگان هزینه می‌کنند، باید از تسهیلات و امکانات ویژه‌ایی نیز برخوردار باشند.

میرحسینی به موضوع عدالت اجتماعی و اقتصادی در کشور اشاره کرده و گفت: سلامت کشور در گرو سلامت مرزها و مرزنشین‌ها است بنابراین در وهله نخست باید اقتصاد شهرهای مرزی، اقتصادی پویا و قوی باشد. امکانات بهداشتی، تغذیه و آب آشامیدنی سالم، آموزش رایگان و ... باید به بهترین شکل ممکن در اختیار مرزنشین‌ها قرار داده شود. بدیهی است که بدون رسیدگی به وضعیت معیشت و زندگی ساکنان شهرهای مرزی، نمی‌توان از آنها انتظار داشت که توانی برای حفاظت از مرزهای کشور داشته باشند.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، دبیر کارگروه هماهنگی اصناف شهرهای مرزی کشور، به‌عنوان نمونه، موضوع گرفتن مالیات را یکی از معضلات ساکنان شهرهای مرزی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر مالیاتی که از اصناف استان‌ها و شهرهای کم‌برخوردار گرفته می‌شود، معادل مالیاتی است که از اصناف استان‌های بزرگ و برخوردار دریافت می‌شود. این در حالی است که حتی کمترین میزان امکاناتی که در اختیار استان‌های برخوردار قرار دارد، در استان‌های کم‌برخوردار وجود ندارد و این، با اصل عدالت اجتماعی و اقتصادی در تناقض است.

وی بر ضرورت توجه بیشتر دولت به استان‌ها و شهرهای مرزی تأکید کرد و افزود: با تشکیل کارگروه هماهنگی اصناف شهرهای مرزی کشور، در گام نخست تلاش می‌کنیم نیازهای شهرهای مرزی را باتوجه به شرایط ویژه هر استان بررسی و استخراج و سپس با اولویت‌بندی درجهت رفع این نیازها تلاش کنیم.

رئیس اتاق اصناف زاهدان خاطرنشان کرد: ما از دولت و سیاستگذاران در کشور می‌خواهیم که حرف‌ها و پیشنهادات کارشناسی ما را بشنوند. شرایط ویژه شهرها و استان‌های مرزی را در سیاستگذاری‌های خود مدنظر قرار دهند. اصناف همواره همسو با دولت گام برمی‌دارد و این انتظار نیز وجود دارد که دولت نیز نگاه ویژه‌ای به اصناف، به خصوص اصناف استان‌های مرزی داشته باشد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...