درخواست مجوز کاغذی جرم است

درخواست مجوز کاغذی جرم است

درخواست مجوز کاغذی جرم است؛ هرگونه درخواستی از سوی مامور دولتی مبنی بر ارائه شناسه یکتا به صورت کاغذی مطابق قانون جرم است و با مامور متخلف برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش صنعت‌صنف، رئیس مرکز بهبود کسب‌وکار وزارت اقتصاد با اشاره به غیرقانونی بودن ارائه مجوزهای کسب‌وکار به صورت کاغذی به ماموران دولتی گفت: هرگونه درخواستی از سوی مامور دولتی مبنی بر ارائه شناسه یکتا به صورت کاغذی مطابق قانون جرم است و با مامور متخلف برخورد قانونی می‌شود.

سیدامیر سیاح در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به تاکید قانون بر معتبر بودن شناسه یکتا افزود: در ماده ۷ قانون اصل ۴۴ با صراحت از شناسه یکتا به‌عنوان مجوز نام برده شده است و اگر مامور حکومتی از کسی درخواست مجوز داشت و صاحب مجوز شناسه یکتای خود را نشان داد و آن مامور خواستار برگه کاغذی مجوز شد، آن مامور مرتکب جرم شده و با وی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه اضافه کرد: صاحبان شناسه یکتا در صورت مشاهده تخلف از سوی مامور دولتی، می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی مجوزها، شکایت خود را از ماموری که خواستار برگه کاغذی باشد، ثبت کنند و براساس قانون با آن مامور برخورد قانونی می‌شود.

رئیس مرکز بهبود کسب‌وکار وزارت اقتصاد با اشاره به برخورد با برخی از ماموران تصریح کرد: تا امروز چند مدیرکل از طریق شکایات مردمی روانه دادگاه شده و دادگاه در حال صدور حکم برای این مدیران متخلف است.

سیاح یادآور شد: هر ماموری که خواستار برگه کاغذی مجوز الکترونیکی باشد، مرتکب جرم شده است و تفاوتی ندارد که آن شخص مامور بهداشت باشد یا مامور مالیات، در هر صورت مرتکب جرم شده و طبق قانون، در صورت اثبات جرم، روانه زندان می‌شود.

وی با اشاره به روش‌های استعلام مجوزهای الکترونیکی و شناسه یکتا خاطرنشان کرد: به راحتی می‌توان از طریق تلفن‌های هوشمند و با مراجعه به بانک اطلاعات کسب‌وکار ایران به نشانی QR.mojavez.ir و با جستجوی نام شخص از برخورداری یا عدم برخورداری آن شخص از شناسه یکتا و مجوز الکترونیکی کسب‌وکار وی مطلع شد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...