ساخت ۲۲۰ مدرسه در مناطق محروم جنوب ایران

ساخت ۲۲۰ مدرسه در مناطق محروم جنوب ایران

ساخت ۲۲۰ مدرسه در مناطق محروم جنوب ایران؛ بنیاد ۱۵ خرداد بالغ‌بر ۲۲۰ مدرسه و ۲۵ خانه بهداشت را تقدیم محرومان جنوب کشور کرده است.

به گزارش ، معاون مالی و پشتیبانی بنیاد ۱۵ خرداد در تشریح اقدامات این بنیاد در منطقه ۹ کشوری شامل استان‌های بوشهر، فارس و کهکیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر افزود: ۲۲۰ مدرسه با ۷۵۹ کلاس درس و زیربنایی به مساحت ۵۹ هزار مترمربع در ۴۹ شهرستان این استان‌ها احداث و تقدیم دانش‌آموزان مناطق محروم شده است.

سیدمحمد حسینیان ادامه داد: بنیاد ۱۵ خرداد همچنین ۲۵ خانه بهداشت را در استان‌های بوشهر، فارس و کهکیلویه و بویراحمد احداث کرده است.

به گفته حسینیان، این بنیاد در سه حوزه جمعیت و خانواده، سلامت و عمران اجتماعی فعالیت‌های فراوان و گسترده‌ای را در سه استان‌ مذکور عملیاتی کرده است.

وی در تشریح این اقدامات خاطرنشان کرد: در حوزه خانواده و جوانی جمعیت و با هدف حمایت از فرزندآوری، ۹۲۵ بسته لبخند مادری شامل اقلام ضروری و مورد نیاز نوزادان تا یک‌سالگی، کارت هدیه برای مادر به ازای هر فرزند و شش ماه پوشک مصرفی نوزادان به خانواده‌هایی که از سال گذشته تاکنون در استان‌های بوشهر، فارس و کهکیلویه و بویراحمد صاحب فرزند چندقلو شده‌اند اهدا شده است.

حسینیان بیان کرد: همچنین ۵۳۲ خانواده‌ دارای بیش از سه فرزند که جزو جامعه هدف طرح «ایرانِ جوان» محسوب می‌شوند و از سال ۱۴۰۱ به بعد صاحب فرزند سوم شده‌اند، ضمن دریافت کارت هدیه به ازای هر فرزند، برای تسهیلات قرض‌الحسنه معرفی شده‌اند.

معاون مالی و پشتیبانی بنیاد ۱۵ خرداد در توضیح اقدامات این بنیاد در حوزه سلامت نیز تصریح کرد: تاکنون ۲ هزار و ۳۴۲ زوج در استان‌های بوشهر، فارس و کهکیلویه و بویراحمد برای دریافت تسهیلات درمان ناباروری به بانک معرفی شده‌اند.

وی افزود: همچنین یک‌هزار و ۵۶۵ کمک‌هزینه درمان به مبتلایان سرطان و بیماری‌های سخت‌درمان در این استان‌ها پرداخت شده است.

حسینیان عنوان کرد: بنیاد ۱۵ خرداد از یک‌هزار و ۱۵۳ کودک محروم کم‌شنوا و ناشنوا در استان‌های بوشهر، فارس و کهکیلویه و بویراحمد برای درمان و کاشت حلزون و خدمات پس از کاشت حمایت کرده و به ۴۱۳ کودک مبتلا به تنبلی چشم ساکن در مناطق محروم این استان‌ها کمک‌هزینه خرید عینک پرداخت کرده است.

معاون پشتیبانی بنیاد ۱۵ خرداد بر حمایت از جامعه توان‌یابان تاکید کرد و گفت: تا به امروز و در قالب پویش‌ «مثبت حرکت» از یک‌هزار و ۲۶ معلول در استان‌های بوشهر، فارس و کهکیلویه و بویراحمد با اهدای تجهیزات توان‌بخشی ازجمله واکر، تشک مواج، عصای جسمی حرکتی، عصای نابینایان، تشک و ویلچر حمایت شده است. همچنین مسکن ۴۵۵ معلول در این استان‌ها مناسب‌سازی شده است.

وی با اشاره به ساخت دو خوابگاه دانشجویی دخترانه در استان بوشهر اظهار کرد: خوابگاه‌ علوم پزشکی در بوشهر با زیربنای ۵ هزار و ۲۰۰ مترمربع ظرفیت پذیرش ۲۲۰ دانشجو را دارد. خوابگاه دانشجویی دخترانه خلیج فارس بوشهر نیز در زیربنایی به مساحت ۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع احداث شده و امکان اسکان ۲۰۴ دانشجو را داراست.

معاون مالی و پشتیبانی بنیاد ۱۵ خرداد تاکید کرد: هزینه یک‌هزار و ۱۶۴ میلیارد ریالی ساخت این خوابگاه‌ها به طور کامل از منابع بنیاد ۱۵ خرداد تامین شده است.

حسینیان در پایان یادآور شد: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با هدف چابک‌سازی و سرعت‌بخشی به اقدامات و خدمات چندگانه خود در حوزه‌های جمعیت و خانواده، سلامت و عمران اجتماعی، استان‌های تحت پوشش را به ۹ گروه و منطقه تقسیم کرده است تا خدمات‌رسانی در هر منطقه با کیفیت و سرعت بیشتری انجام شود.


 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...