لیموشیرین ایران در چین رونمایی شد

لیموشیرین ایران در چین رونمایی شد

لیموشیرین ایران در چین رونمایی شد؛ با پیگیری و همت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در گوانجو، نخستین محموله لیموشیرین به کشور چین وارد و در نمایشگاه محصولات غذایی گوانجو رونمایی شد.

به گزارش ، پس از دو سال تلاش بی‌وقفه و اقدامات موثر وزارت امور خارجه و وزارت جهاد کشاورزی در زمینه صدور پروتکل بهداشتی و دریافت مجوز ثبت جهت شرکت صادرکننده، درنهایت لیموشیرین ایران وارد چین شد.

این دستاورد، بعد از دو سال تلاش بی وقفه و اقدامات موثر وزارت امور خارجه و وزارت جهاد کشاورزی در زمینه صدور پروتکل بهداشتی و دریافت مجوز ثبت جهت شرکت صادرکننده مازندرانی در ‌پنجره واحد گمرک چین محقق شد که درنتیجه مسیر ورود مرکبات ایران به چین را هموار کرده است.

درویشی متولی، سرکنسول کشورمان در گوانجو با حضور در غرفه شرکت واردکننده لیموشیرین از ایران در  نمایشگاه یادشده، در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها، با اظهار خرسندی از ورود این محصول به بازار چین، اظهار امیدواری کرد در آینده با ثبت و صدور مجوز برای تعداد بیشتری از شرکت‌های ایرانی برای صادرات محصولات کشاورزی و باغی، شاهد صادرات بیشتری از این محصولات در بازار چین باشیم.

متولی اضافه کرد که با صادرات بیشتر میوه و محصولات خوراکی ایرانی به‌دلیل کیفیت بالا به بازار چین، موجبات رضایت بیشتر مصرف‌کنندگان چینی را فراهم آورد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون برخی محصولات خوراکی ایرانی ازجمله زعفران، پسته، انجیر خشک، خرما، گلاب و همچنین برخی محصولات فرآوری شده نظیر بیسکوییت نیز از ایران به کشور چین صادر می‌شود که خوشبختانه به‌دلیل موقعیت جغرافیایی، کیفیت خاک و شرایط متنوع آب و هوایی موجب شده که اغلب محصولات کشاورزی و باغی ایران از بهترین کیفیت برخوردار بوده و معمولا مورد استقبال فراوان شرکت های واردکننده چینی قرار بگیرد.

محصول لیموشیرین در غرفه شرکت چینی این نمایشگاه، به‌عنوان یک میوه ناشناخته ایرانی مورد استقبال فراوان بازدیدکنندگان چینی قرار گرفت و طعم شیرین این محصول ایرانی تحسین بسیاری از بازدیدکنندگان را در برداشت، تاجاییکه بازدیدکنندگان در روز اول نمایشگاه متقاضی خرید این محصول (بصورت یک یا چند عدد) و با قیمت به‌نسبت گزافی به‌منظور آزمایش این محصول بوده‌اند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...