برگزاری 15 دوره آموزشی در پالایشگاه ششم پارس جنوبی

برگزاری 15 دوره آموزشی در پالایشگاه ششم پارس جنوبی

برگزاری 15 دوره آموزشی در پالایشگاه ششم پارس جنوبی؛ مجتمع گاز پارس جنوبی با هدف افزایش آگاهی و توانمندی پرسنل پالایشگاه ششم در مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی مختلفی کرده است.

به گزارش ، مجتمع گاز پارس جنوبی با همکاری شرکت سمندیس، پیمانکار اصلی تعمیرات و نگهداری پالایشگاه ششم با هدف بهبود سطح ایمنی و بهداشت محیط (HSE) در پالایشگاه ششم، تاکنون اقدام به برگزاری 15 دوره آموزشی تخصصی برای پرسنل این پالایشگاه کرده که با استقبال گسترده‌ای از سوی کارکنان روبه‌رو شده است.

در این دوره‌های آموزشی که با هدف افزایش آگاهی و توانمندی پرسنل در مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست اجرا شد، شرکت‌کنندگان توانستند با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و آموزش‌های عملی، مهارت‌ها و دانش خود را ارتقاء دهند.

برگزاری این دوره‌ها، نقش مهمی در تحقق اهداف ایمنی و بهداشت محیطی ایفا کرده و ارائه خدمات تخصصی و به‌روز، توانسته است به ارتقاء سطح دانش و مهارت‌های کارکنان پالایشگاه ششم و بهبود استانداردهای ایمنی در محیط کار و کاهش حوادث کاری کمک کند.

بنابر اعلام روابط عمومی سمندیس، برگزاری این دوره‌های آموزشی که از ابتدای خردادماه امسال آغاز شده و همچنان ادامه دارد شامل دوره‌هایی از جمله: ایمنی فضای بسته، ایمنی برق، کار در ارتفاع، ایمنی داربست، ایمنی گودبرداری، ایمنی جوشکاری و برشکاری، خطرات گاز H2S، مدیریت واکنش در شرایط اضطراری (2 دوره)، پیشگیری از گرمازدگی (2 دوره)، ایمنی انبار (2 دوره)، ایمنی فرآیند psm و مبانی محیط زیست است که تعداد 619 نفر در آن شرکت کرده‌اند.

گفتنی است براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته و اقدامات انجام شده قرار است تعداد 6 دوره آموزشی دیگر نیز به تدریج برای استفاده کارکنان پالایشگاه برگزار شود. محل برگزاری هر دوره آموزشی، ساختمان آموزش پالایشگاه ششم است.

از سوی دیگر و به ابتکار شرکت سمندیس و به منظور تشویق و ایجاد انگیزه بیشتر در میان کارکنان پالایشگاه ششم برای حضور در دوره‌های آموزشی یادشده و بهره‌مندی بیشتر از مطالب ارائه شده و افزایش سطح علمی و بهره‌وری کارکنان، علاوه بر اعطای گواهینامه معتبر به تمامی شرکت‌کنندگان، به افرادی که بیشترین مشارکت را در این دوره‌های آموزشی داشته باشند جوایزی به رسم قدردانی و یابود از سوی سمندیس به ایشان اهدا خواهد شد.

علاوه بر این، مجتمع گاز پارس جنوبی به ترویج فرهنگ سلامت و نشاط در بین کارکنان خود و تشویق و گسترش فعالیت‌های ورزشی اهمیت زیادی می‌دهد که یکی از نمونه‌های موفقیت‌آمیز آن صعود «جعفر محمدی» از کارکنان پالایشگاه به قله «لنین» در تاجیکستان و قله «خان تنگری» در قزاقستان است که با حمایت پالایشگاه ششم پارس جنوبی و شرکت سمندیس به این موفقیت بزرگ دست یافت.

این کوهنورد با تلاش و همت خود، توانست پرچم مجتمع گاز پارس جنوبی را بر فراز این قله‌ها به اهتزاز درآورد و نمونه‌ای از روحیه بالای کارکنان این مجموعه را به نمایش بگذارد.

مجتمع گاز پارس جنوبی همواره در تلاش است تا با ارتقاء سطح آموزش‌ها و حمایت از فعالیت‌های ورزشی، به توسعه پایدار و همه‌جانبه کارکنان خود کمک کند و با فراهم آوردن محیط کاری ایمن و سالم، بهبود مستمر در کیفیت خدمات خود را تضمین کند.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...