ساخت مجتمع بندری مکران با رویکرد محرومیت‌زدایی

ساخت مجتمع بندری مکران با رویکرد محرومیت‌زدایی

ساخت مجتمع بندری مکران با رویکرد محرومیت‌زدایی؛ احداث بندر بزرگ شرق هرمزگان به عنوان بندری برای نسل آینده با رویکرد پدافند غیرعامل و محرومیت‌زدایی سواحل مکران در دستور کار سازمان بنادر قرار گرفت.

به گزارش ، عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: احداث مجتمع بزرگ بندری مکران، محرومیت‌زدایی و توسعه معیشت ساحل‌نشینان، توسعه و بهره‌برداری از ظرفیت‌های اقتصاد دریامحور و ایجاد قطب‌های توسعه دریایی در سواحل و پسکرانه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

علی فتحی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره مطلب اظهار داشت: این پروژه عمرانی – اقتصادی است و از طریق بخش دولتی مدنظر گرفته شده و موجب ارتقای شاخص بنادر محلی و تقویت زیرساخت‌های مردمی حوزه اقتصادی منطقه و کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، شورای توسعه سواحل مکران به ریاست معاون اول رییس‌ جمهوری تشکیل و اقدامات اساسی در جهت محرومیت‌زدایی و توسعه همه جانبه این منطقه در دستور کار دولت  قرار گرفت.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه احداث بندر بزرگ شرق هرمزگان به عنوان بندری برای نسل آینده با رویکرد پدافند غیرعامل و محرومیت‌زدایی سواحل مکران در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفت، افزود: پس از اخذ مصوبه ایجاد بندر بزرگ مکران در دومین جلسه شورای توسعه سواحل مکران، تفاهمنامه فی مابین وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت مبنی بر واگذاری ۱۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی تحت بهره‌برداری شرکت ملی نفت ایران واقع در منطقه کوه مبارک به سازمان بنادر و دریانوردی امضا شد.

فتحی در مورد تاثیرات مهم ایجاد مجتمع بندری مکران، تشریح کرد: محرومیت‌زدایی سواحل مکران، توسعه معیشت ساحل‌نشینان، توسعه و بهره‌برداری از ظرفیت‌های اقتصاد دریامحور در منطقه و ایجاد قطب‌های توسعه دریایی در سواحل و پسکرانه‌ها از جمله مهمترین تاثیرات اجرای پروژه مجتمع بندری مکران از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به شمار می‌رود.

وی درباره اهم اقدامات انجام شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در راستای ایجاد مجتمع بندری مکران، بیان کرد: ساخت اسکله جهت پهلوگیری بارج‌های ۵۰۰۰ تنی و لنج‌های ۴۰۰ تنی، نصب دو فروند رمپ چند منظوره، آسفالت مسیرهای دسترسی، استقرار اداره بندر، گمرک، و برج کنترل دریایی از جمله مواردی است که می‌توان نام برد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: احداث دیوار پیرامونی و واگذاری اراضی پشتیبانی به بخش خصوصی از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...