تداوم ساخت پردیس شهید رضایی‌نژاد دانشگاه خواجه نصیر

تداوم ساخت پردیس شهید رضایی‌نژاد دانشگاه خواجه نصیر

تداوم ساخت پردیس شهید رضایی‌نژاد دانشگاه خواجه نصیر؛ ساخت‌ پروژه طرح جامع دانشگاهی شهید رضایی‌نژاد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی طبق برنامه زمان‌بندی از سوی پیمانکار ادامه دارد.

به گزارش، کلنگ ساخت سه دانشکده فیزیک، شیمی و علوم دانشگاه خواجه نصیر در قالب «پردیس علوم» دانشگاه در منطقه حکیمیه تهران و در همسایگی دانشکده هوافضای خواجه نصیر در بهمن‌ماه 1401 به زمین زده شد. در آن زمان گفته شد که متراژ پروژه بالغ‌بر 15 هزار مترمربع است و این سه دانشکده در سه برج شبیه و کنار هم قرار دارد.

با تغییر ریاست دانشگاه، پردیس شهید رضایی‌نژاد دچار تغییرات متعدد و پی در پی نقشه شد به طوری که عنوان پردیس به ساختمان شماره یک تغییر کرد و سردرگمی در نوشتن طرح جامع و از همه مهمتر عدم تعریف دقیق کاربری ساختمان از سوی رییس جدید، سبب کُند شدن سرعت ساخت‌وساز پروژه شد.

به‌رغم همه بی‌مهری‌ها و ناهماهنگی‌های به وجود آمده در میان مدیران ارشد و میانی دانشگاه اما شرکت سمندیس، پیمانکار پروژه پردیس شهید رضایی‌نژاد از همان ابتدا اقدام به تهیه برنامه زمان‌بندی و حتی قبل از تحویل رسمی زمین، اقدام به شروع تجهیز کارگاه کرد.

شرکت سمندیس در ادامه مسیر اگرچه با مشکلات زیادی روبه‌رو شد که اغلب آنها تحمیل شده از سوی دانشگاه بود با این حال پروژه را با بکارگیری بهترین نیروها و باکیفیت‌ترین مصالح ساختمانی در حال پیش بردن است.

پیمانکار پروژه امیدوار است با همکاری بیش از پیش مدیران ارشد دانشگاه و رفع موانع ایجاد شده، در زمان‌بندی تعیین شده ساختمان شماره یک را به پایان برساند و دانشگاه را برای پذیرش دانشجو آماده کند.

سرعت‌بخشی به ساخت پردیس شهید رضایی‌نژاد یک ضرورت است چراکه ساختمان فرسوده پردیس علوم دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی واقع در منطقه سیدخندان و جلفا باتوجه به عدم مقاومت لرزه‌ای و نداشتن اسکلت و همچنین وجود قنات متروکه در کنار آن هر لحظه مستعد بروز فاجعه است و باید هرچه زودتر این ساختمان‌ها تخلیه و دانشجویان به ساختمان جدید منتقل شوند تا شاهد بروز یک فاجعه انسانی در محیط دانشگاه نباشیم.


 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...