صادرات محصولات نهاییتر در دستورکار چادرملو
صادرات محصولات نهاییتر در دستورکار چادرملو؛ در کنار بازارهایی که در حال حاضر در دست داریم و توسعه این بازارها از اهداف مهم این شرکت اما هدف غایی این است که محصول نهاییتر را به بازارهای خارجی صادر کنیم.
به گزارش صنعتصنف، معاون بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در نهمین دوره از نمایشگاه تخصصی معدن یزد با بیان این مطلب گفت: معاونت بازرگانی شرکت چادرملو به عنوان بزرگترین تولیدکننده کنسانتره، طبق سیاستها و برنامههایی که مدیرعامل و هیئتمدیره تبیین کردهاند، چندین مأموریت دارد.
علی نصیری افزود: در گام اول، این شرکت به دنبال افزایش سهم صادرات خود در بازارهای جهانی است. این اقدام توسط چادرملو به عنوان شرکتی که زنجیره فولاد را به طور کامل در اختیار دارد و تولیدکننده شمش است، صورت میگیرد.
وی اضافه کرد: شناسایی بازارهای جدید، در کنار بازارهایی که در حال حاضر در دست داریم، توسعه این بازارها در منطقه و کشورهای همسایه، یکی از اهداف مهم این شرکت است. همچنین صادرات گندله، آهن اسفنجی و دیگر محصولات چرخه فولاد در دستور کار است. اما هدف غایی این است که هرچقدر که امکانپذیر باشد، محصول نهاییتر را به بازارهای خارجی صادر کنیم.
معاون بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ادامه اظهار داشت: در بازار داخلی، یکی از مأموریتهای مهم این شرکت تأمین خوراک برای شرکتهایی است که مصرفکننده کنسانتره و گندله هستند. تغییرات عمدهای در سیاست کلان شرکت چادرملو به وجود آمده است و امیدواریم در آینده نزدیک اخبار مثبت زیادی از چادرملو بشنویم. در یک بازه زمانی سه ماهه، شش ماهه و یکساله، این برنامهها که گامبهگام به اهداف تعیینشده نزدیکتر شوند، رسانهای خواهند شد.
نصیری تصریح کرد: ما میدانیم که صنعت فولاد در کشور ما نزدیک به نیم قرن سابقه دارد و معدنکاری در کشور نیز چندین دهه است که در حال توسعه است. اما کمکی که بخش نوآوری و شرکتهای دانشبنیان میتوانند به این صنعت ارائه دهند، بسیار مهم است.
وی در اینباره اضافه کرد: در گام اول، این شرکتها میتوانند در کاهش بهای تمامشده تأثیرگذار باشند. در گام دوم، بومیسازی و ساخت محصولات داخلی یکی دیگر از زمینههای اثرگذاری این شرکتهاست. نتیجه این دو موضوع، بهرهوری بالاتر، اشتغال بیشتر در داخل کشور و کاهش وابستگی به واردات از کشورهای خارجی خواهد بود.
نصیری با بیان اینکه در مجموعه چادرملو، موضوع دانشبنیانها به شدت پیگیری میشود، گفت: در این شرکت مجموعهای تحت عنوان «نوچاد» تعریف شده که به پایش و بررسی طرحها پرداخته و بهطور همزمان با شرکتهای دانشبنیان همکاریهای لازم را برای همافزایی و بهرهبرداری از ظرفیتهای موجود انجام میدهد.
معاون بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو افزود: فرصتهای موجود برای همافزایی با شرکتهای دانشبنیان، بهطور جدی شناسایی و پیگیری شده و طرحهایی که این شرکتها ارائه میدهند را بررسی میکنیم. ما از این شرکتها تقاضا داریم بازدیدهایی از مجموعه ما داشته باشند تا بتوانیم طرحهای جدیدتری را در این راستا عملیاتی کنیم.
بنابر اعلام معدن مدیا، نصیری خاطرنشان کرد: کارهایی که در نوچاد و چادرملو تا به امروز در این زمینه انجام شده است، میتواند چندین برابر در آینده توسعه یابد و پیگیری شود. امیدواریم به روزی برسیم که در این صنعت بهطور کامل بومیسازی شده باشیم و نگاه و توجه ما همگی معطوف به داخل کشور باشد.
نصیری اضافه کرد: با رویکرد فعلی چادرملو پیشبینی میشود رویداد «چادرو» به طور منظم برگزار شود.
ثبت دیدگاه