تخفیفهای ویژه کشتیرانی برای حمل بار بازار آفریقا
تخفیفهای ویژه کشتیرانی برای حمل بار بازار آفریقا؛ گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، قاره آفریقا را بهعنوان یک بسته میبیند و بهترین قیمتها را برای واردات و صادرات به آفریقا در سه بخش شرق، شمال و غرب این قاره ارائه میکند.
به گزارش صنعتصنف، معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سومین اجلاس همکاریهای ایران و آفریقا که در محل سالن اجلاس سران، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن بزرگترین و قدرتمندترین ناوگان حملونقل دریایی در خاورمیانه، در حال حاضر رتبه هجدهم را در میان کشورهای جهان از نظر تعداد شناورهای کانتینری به خود اختصاص داده است.
امیر بیات که در پنل مالی، بانکی و لجستیک این اجلاس سخن میگفت، افزود: این ناوگان شامل ۱۴۳ فروند انواع شناور کانتینربر است و ظرفیت آن از ۱۴ هزار تریلیون تا ۱۰۰ تریلیون میرسد. همچنین، در حوزه بارهای فله نیز فعالیتهای گستردهای داریم که از ۲۰ هزار تا ۷۰ هزار تن را حمل میکند. در حوزه مسافربری نیز فعال هستیم.
بیات اضافه کرد: در راستای توسعه حملونقل با آفریقا، ما دو مسیر اصلی را طراحی کردهایم؛ مسیر اول، مسیر شرق به غرب است که ارتباطاتی از شرق آسیا، از جمله چین تا کره، مالزی، سنگاپور، تایوان، تایلند و سریلانکا را شامل میشود. هدف ما این است که قاره آفریقا بتواند از این مناطق بهصورت کانتینری و فله بهرهبرداری کند. در این زمینه، ما چند هاب ازجمله چابهار، بندرعباس و جبل علی را داریم که در صورت کافی بودن بار، میتوانیم حملونقل مستقیم انجام دهیم و در غیر این صورت، تخلیه و بارگیری را انجام داده و از آنجا خدمات خود را به آفریقا ارائه کنیم.
معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: مسیر دوم که در حملونقل چندوجهی مورد استفاده قرار میگیرد، مسیر شمال به جنوب است که شامل کشور روسیه و کشورهای CIS و دریای خزر میشود.
وی اضافه کرد: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ارتباطات گستردهای با قاره آفریقا از طریق این کشورها برقرار کرده است. بهعنوان نمونه، میتوانیم از تنها بندر مالکیتی جمهوری اسلامی ایران در روسیه یعنی بندر سالیانکای روسیه برای حمل محمولهها به بندر انزلی یا امیرآباد استفاده کنیم. همچنین از شرق به غرب خزر هم میتوانیم بارها را از آستارا به سرخس بیاوریم و از طریق شبکه حملونقل ریلی و جادهای، بارها را از شمال به جنوب کشور و به بندرعباس و چابهار منتقل کنیم.
بیات ادامه داد: با توجه به امکانات حملونقل چندوجهی که در اختیار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است میتوانیم با استفاده از ۱۶۰۰ دستگاه انواع واگن و ۱۵۰ دستگاه کامیون کشنده، کالاها را در مسیر یاد شده جابهجا کنیم.
بنابر اعلام ستاد خبری سومین اجلاس همکاریهای ایران و آفریقا، معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این گروه موفق شد در سال ۱۴۰۳ با حملونقل ۹۰۰ هزار TEU کانتینر رکورد حمل کانتینری خود را بشکند که از این رقم ۳۲ هزار TEU کانتینر در مسیرهای قاره آفریقا جابهجا شدند.
او یادآور شد که ما برای نشان دادن جدیت خود در بازار آفریقا، این قاره را به سه بخش تقسیم کردهایم؛ شرق آفریقا، شمال آفریقا و غرب آفریقا.
بیات در ادامه توضیح داد: در شمال آفریقا، لیبی مرکز ماست که در آنجا دفتر داریم. همکاران ما در شمال آفریقا، مصر، الجزایر و تونس را پوشش میدهند. در شرق آفریقا نیز دفتر مرکزی ما در کنیا قرار دارد و کشورهای کنیا، تانزانیا و زنگوار و دیگر کشورها را پوشش میدهند. متأسفانه در غرب آفریقا، بار و محمولههای زیادی نداشتیم، اما به تازگی با کشور سنگال همکاریهایی داشتهایم.
بیات تصریح کرد: ما قاره آفریقا را بهعنوان یک بسته میبینیم و بهترین قیمتها را برای واردات و صادرات به آفریقا ارائه میدهیم.
معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۵۷ سال سابقه یکی از قدیمیترین کشتیرانیها در سطح جهانی است و با قیمتهای مطمئن بارها را حمل میکند.
وی در پایان گفت: از فعالان اقتصادی و رایزنان اقتصادی دعوت میکنم در جلسات و نشستهای B2B که برگزار میشود، حضور یابند. ما پیشنهادات ویژه و تخفیفهای خوبی برای عزیزانی که بار دارند، در نظر گرفتهایم.
ثبت دیدگاه