فروش میوه و صیفی نصف شد

فروش میوه و صیفی نصف شد

فروش میوه و صیفی نصف شد؛ اگرچه تولید محصولات کشاورزی ۱.۵ برابر نسبت به پارسال بیشتر شده ولی تقاضای خرید و مصرف میوه و صیفی‌جات تا ۶۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ، رییس اتحادیه صنف بارفروشان تهران با بیان این مطلب در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: امسال تولید محصولات کشاورزی ما ۱.۵ برابر نسبت به سال قبل بیشتر شده ولی از آن طرف تقاضای خرید و مصرف میوه و صیفی۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش یافته است و همین موضوع نیز باعث شده با افت قیمت روبه‌رو شویم.

مصطفی دارایی‌نژاد علت کاهش تقاضای خرید را کاهش قدرت خرید مردم، گرمای هوا و کاهش تقاضا در ماه محرم دانست.

دارایی‌نژاد با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید، افزود‌: افزایش کرایه حمل‌ونقل، سبد، پلاستیک و دستمزد کارگر، تولیدکننده را متضرر کرده و از آن‌ طرف صادرات هم نسبت به قبل نصف شده است، زیرا عراق محصولاتش به دست آمده و واردات ندارد و به روسیه، ازبکستان، قزاقستان، قطر و امارات نیز میوه کمی صادر می‌شود.

وی درباره اینکه بسیاری از کشاورزان از قیمت پایین صیفی‌جات ازجمله بادمجان سرمزرعه گلایه دارند، گفت: در میدان مرکزی میوه‌ و تره‌بار قیمت عمده‌فروشی هر کیلو بادمجان ۵۰۰۰ تومان است که با احتساب کرایه حمل درنهایت چیزی دست کشاورز را نمی‌گیرد و تولید برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.

دارایی‌نژاد خاطرنشان کرد: چون مصرف کاهش یافته، بیشتر بارها روی دست کشاورزان مانده و خریداری ندارد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...