نیروگاه‌های خورشیدی کشور به یک درصد هم نمی‌رسد

نیروگاه‌های خورشیدی کشور به یک درصد هم نمی‌رسد

نیروگاه‌های خورشیدی کشور به یک درصد هم نمی‌رسد؛ احداث نیروگاه‌های خورشیدی درصد اشتغالزایی بالایی دارد اما هنوز نتوانستیم به یك درصد از نیروگاه‌های فسیلی و حرارتی نصب شده برسیم.

به گزارش ، عضو هیأت مدیره انجمن علمی انرژی خورشیدی ایران با بیان این مطلب اظهار داشت: ما از الان باید به فكر ایجاد زیرساخت‌ها و شبكه‌های مورد نیاز احداث نیروگاه‌های خورشیدی باشیم.

رضا هاشمی در گفت‌وگو با برنامه «گفت‌وگوی اقتصادی» رادیو گفت‌وگو با بیان اینكه احداث نیروگاه‌های خورشیدی اشتغالزایی بسیار بالایی را به دنبال خواهد داشت، درباره توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: ما در حوزه انرژی خورشیدی هنوز نتوانستیم به یك درصد از نیروگاه‌های فسیلی و حرارتی نصب شده برسیم.

هاشمی افزود: قدرت تابش خورشید ۱۳۰۰ وات بر مترمربع است كه وقتی به زمین می‌رسد به یکهزار تا ۸۰۰ وات هم كاهش پیدا می‌كند اما بسته به تجهیزات و بازده عملكردی كه مورد استفاده قرار می‌دهیم می‌توان این قدرت تابش را به الكترون و برق تبدیل كرد.

عضو هیأت مدیره انجمن علمی انرژی خورشیدی ایران خاطرنشان كرد: كشور ما در مداری واقع شده كه ایده‌آل است و هرچه به سمت جنوب حركت می‌كنیم شدت تابش خورشید بیشتر می‌شود و البته نكته منفی آن هم این است كه اگر این شدت تابش در مناطق گرمسیری منجر به افت راندمان تولید می‌شود و بنابراین نیاز به تكنولوژی و پنل‌های خاصی است.

هاشمی ظرفیت نیروگاه خورشیدی در كشور را حداقل بالای ۴۰۰ گیگاوات تخمین زد و گفت: هزینه ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برآورد شده و روشن است ضمن اینكه كشورمان در حوزه انرژی بادی هم ظرفیت فوق‌العاده‌ای دارد.

وی با تأکید بر اینكه احداث نیروگاه‌های خورشیدی اشتغالزایی بالایی دارد، یادآور شد: ایجاد نیروگاه‌های بادی و دیگر انرژی‌های پاك نیز درصدی از اشتغالزایی را به همراه خواهند داشت بنابراین از الان باید به فكر ایجاد زیرساخت‌ها و شبكه‌های مورد نیاز برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی باشیم.

رضا هاشمی

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...