برگزاری مسابقه بهره‌وری بین کشاورزان

برگزاری مسابقه بهره‌وری بین کشاورزان

برگزاری مسابقه بهره‌وری بین کشاورزان؛ وزیر جهاد کشاورزی از برگزاری مسابقه افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی بین کشاورزان برای تقویت این بخش خبر داد.

به گزارش ، سیدجواد ساداتی‌نژاد با اشاره به راه‌اندازی کمیته ارزان‌سازی برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی، اعلام کرد باتوجه به تاکید و توصیه مقام معظم رهبری، رصدخانه کشاورزی به‌عنوان میراثی ماندگار از دولت سیزدهم برای ارائه آمار و اطلاعات دقیق تشکیل شده است.

وی موضوع دیگر مدنظر رهبری را بهره‌وری بخش کشاورزی دانست و پیشنهاد داد باید در این بخش از ظرفیت همه بخش‌ها استفاده شود، به همین منظور می‌توان مسابقه افزایش بهره‌وری را در نظر گرفت و به بهره‌وری شهرستان‌ها و استان‌های مختلف نمره داد تا ضمن ایجاد رقابت از ظرفیت‌های استانی استفاده شود.

به‌گفته ساداتی‌نژاد برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی، کمیته ارزان‌سازی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کشاورزی یک بازدید معمولی نبود درباره وضعیت آمار این بخش افزود: همه می‌دانیم در بخش کشاورزی یکی از مشکلات ما نبود آمار و اطلاعات دقیق است؛ یعنی هیچ یک از مسئولان، محققان و معاونان به طور دقیق نمی‌توانند میزان تولیدات کشاورزی را اعلام کنند؛ یعنی با جستجویی آمار تولیدات کشاورزی را از ۹۰ تا ۱۴۰ میلیون تن داریم که روی هر رقم نقدی وجود دارد.

وزیر جهادکشاورزی اضافه کرد: گران‌بهاترین متاع، داده‌ها و اطلاعات بخش کشاورزی است و هر کسی اطلاعات درست و دقیقی داشته باشد، مدیریت خوبی انجام می‌دهد ولی ما کمبود و بیش محصول کشاورزی داریم که  اقتصاد کشاورز را دچار چالش می‌کند و درنهایت امنیت غذایی پایدار کشور دچار مشکل خواهد شد.

به‌گفته وی رصدخانه کشاورزی قرار است اطلاعات دقیق سطح زیرکشت، مکان‌های تولید، تولیدکنندگان و نوع تولیدات را براساس استاندارد مشخص تهیه کند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...