ایران میزبان متخصصان پتروشیمی جهان

ایران میزبان متخصصان پتروشیمی جهان

ایران میزبان متخصصان پتروشیمی جهان؛ متخصصان و فعالان صنعت پتروشیمی 15 کشور دنیا برای شرکت در همایش بین‌المللی IPF به ایران می‌آیند.

به گزارش ، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی IPF در روزهای 11 و 12 اردیبهشت‌ماه 1402در تهران گفت: متخصصان و فعالان صنعت پتروشیمی از 15 کشور دنیا از کشورهای برزیل، چین، روسیه و چندین کشور اروپایی هفته آینده به ایران می‌آیند تا در این همایش مهم بین‌المللی حضور پیدا کنند.

مرتضی شاهمیرزایی افزود: هدف مهم تکمیل زنجیره ارزش را در همایش بین‌المللی IPF که همایشی علمی و معتبر در صنعت پتروشیمی است، دنبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید همه محصولات راهبردی پتروشیمی جهان را در ایران تولید کنیم و ضروری است تا از خام‌فروشی به سمت تولید و فروش محصولات نهایی برویم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خاطرنشان کرد: شوربختانه اعلام می‌کنم که صنعت پتروشیمی کشور در بیش از 25 درصد از کالا و تجهیزات و مواد شیمیایی، وابسته به خارج است و حتی در برخی واحدها، این میزان وابستگی به 30 درصد می‌رسد؛ با فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی هم‌عهد شده‌ایم تا این تجهیزات که اغلب هایتک هستند را بومی‌سازی کنیم و درحال حاضر بومی‌سازی تجهیزات دوار در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه 10 طرح کوچک و بزرگ پتروشیمی داریم که هدف‌گذاری کرده‌ایم امسال به بهره‌برداری برسانیم، افزود: البته با احتساب تعدادی از طرح‌های کوچک، امسال هر ماه یک افتتاح در صنعت پتروشیمی خواهیم داشت.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه درحال حاضر 70 مجتمع پتروشیمی در کشور بیش از 550 گرید از انواع محصولات را تولید می‌کنند، تصریح کرد: ظرفیت صنعت پتروشیمی ایران به 92 میلیون تن رسیده و با افتتاح طرح‌های جدید، این ظرفیت تا پایان 1402 به حدود 95 میلیون تن خواهد رسید.

شاهمیرزایی یادآور شد: در فصول سرد سال با محدودیت در تأمین گاز واحدهای پتروشیمی روبه‌رو می‌شویم که این محدودیت، موجب کاهش تولید می‌شود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...