اصفهانی‌ها گرانترین موبایل‌های بازار را ‌خریدند

اصفهانی‌ها گرانترین موبایل‌های بازار را ‌خریدند

اصفهانی‌ها گرانترین موبایل‌های بازار را ‌خریدند؛ کاربران اصفهانی در سال 1401 در مقایسه با دیگر شهرها، گرانترین موبایل‌های موجود در فروشگاه تخصصی محصولات دیجیتال را خریدند.

به گزارش ، اصفهان، اهواز، شیراز، کرج و اردبیل پنج شهری هستند که در سال 1401 گرانترین موبایل‌های موجود در تکنولایف (فروشگاه تخصصی کالای دیجیتال در ایران) را خریداری کرده‌اند.

کاربران این پنج شهر در میان هزار شهری که در سال 1401 برای خرید به فروشگاه اینترنتی تکنولایف مراجعه کرده‌اند بیشتر از دیگر شهرها به گوشی‌های موبایل پرچم‌دار و میان‌رده علاقمند بوده‌اند.

براساس این گزارش متوسط قیمت گوشی‌های موبایلی که مردم تهران در زمستان 1401 خریداری کرده‌اند حدود 9 میلیون تومان بوده است. این در حالی است که شهرهای اصفهان، اهواز، شیراز، کرج و اردبیل به ترتیب موبایل‌های گرانتری با متوسط قیمت 11 میلیون تومان را خریداری کرده‌اند.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد موبایل آیفون به‌عنوان یکی از گرانترین گوشی‌های موجود در بازار بیشتر در شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، شیراز و کرج خریداری شده است.

طبق آخرین آمارهایی که GSMA Intelligence در سال 2023 اعلام کرده است، 126.9 میلیون گوشی موبایل در ایران فعال است؛ این عدد نسبت به سال 2022 میلادی بالغ‌بر سه میلیون دستگاه (حدود 2.5 درصد) افزایش داشته است.

از سال 2018 تا به حال میزان گوشی‌های هوشمند به شدت در ایران افزایش یافته و گوشی‌‌های دکمه‌ای یا فیچر کاهش یافته‌اند. سهم فروش گوشی‌های دکمه‌ای به هوشمند نیز در این فروشگاه به‌طور تقریبی 19 به 81 است.

اما نکته جالبی که در آمارهای فروشگاه تخصصی تکنولایف منتشر شده و قابل توجه است، فروش بالای گوشی‌های فیچر در برخی از شهرهای ایران است؛ طبق گزارش تکنولایف 11 درصد از گوشی‌های تهران، 50 درصد از گوشی‌های زاهدان، 54 درصد از گوشی‌های سردشت، 45 درصد از گوشی‌های سراوان، 45 درصد از گوشی‌های جاسک، 30درصد از گوشی‌های ملایر، 39 درصد از گوشی‌های چابهار و 58 درصد ازگوشی‌های قشم که از طریق این فروشگاه تخصصی سفارش داده شده‌اند، جزو گوشی‌های فیچر یا دکمه‌ای هستند.

محبوب‌ترین گوشی فیچر، گوشی نوکیا مدل 105 و 106 بوده که به‌عنوان یکی از اقتصادی‌ترین گوشی‌های بازار هم معروف است.

بنابر اعلام روابط عمومی تکنولایف، آیفون 13 به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین گوشی‌ هوشمند در بازار ایران بیشتر توسط کاربرانی از شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، شیراز، کرج، اهواز و یزد خریداری شده است.

گفتنی است تکنولایف، فروشگاه تخصصی محصولات دیجیتال، در سال 1387 تاسیس شده و در دو سال اخیر توانسته با گسترش و توسعه در بخش‌های مختلف ازجمله مارکت‌پلیس، لجستیک و تامین کالاهای متنوع، به بازدید بیش از 10 میلیون کاربر در ماه دست پیدا کند.

کاربران اینترنت در سراسر ایران می‌توانند از طریق تکنولایف به تنوع بالایی از کالاها ازجمله گوشی موبایل و لوازم جانبی آن، لپ‌تاپ، لوازم خانگی و لوازم صوتی و تصویری که همگی از اصالت کالا و ضمانت خرید برخوردارند، دسترسی داشته باشند.


 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...