برگزاری انتخابات تعیین رییس جدید اتاق ایران

برگزاری انتخابات تعیین رییس جدید اتاق ایران

برگزاری انتخابات تعیین رییس جدید اتاق ایران؛ به‌دنبال ابلاغ مصوبه برکناری حسین سلاح‌ورزی از سوی دبیر شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، وزارت صمت اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ، دبیر شورای عالی نظارت بر اتاق ایران در ابلاغیه‌ای که روز یکشنبه 7 آبان‌ماه 1402 صادر شد، صورتجلسه مصوبه این شورا را به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برای اجرا ابلاغ کرد.

براساس این مصوبه که به امضای اکثریت اعضای شورا رسیده، اتاق ایران مکلف است درراستای اجرای مصوبه مذکور، اقدامات لازم را برای برگزاری دوباره انتخابات با قید فوریت به انجام رسانده و نتیجه را به دبیرخانه منعکس کند.

پس از این ابلاغیه، وزارت صمت درباره برگزاری دوباره انتخابات اتاق بازرگانی،‌ صنایع، معادن و کشاورزی ایران اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

«باعنایت به ابهامات و ایرادات وارده نسبت به انتخابات اخیر هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و تذکرات واصله از سوی نهادهای نظارتی نسبت به صلاحیت احدی از منتخبان و با لحاظ اختیارات شورای‌عالی نظارت، در جلسه اخیر شورای مزبور با استناد به عدم تأیید صلاحیت فرد منتخب مزبور، جریان انتخابات صرفاً نسبت به شخص یادشده، باطل اعلام می‌شود، لذا اتاق بازرگانی می‌بایست در اولین فرصت و از طریق هیئت نمایندگان جهت تعیین فرد جایگزین، انتخابات مجدد برگزار کند.»

براساس این مصوبه، ابلاغیه ابطال انتخابات اتاق بازرگانی ایران فقط شامل حسین سلاح‌ورزی شده و این اتاق باید با برپایی انتخاباتی دوباره، نسبت به تعیین رییس جدید اتاق ایران اقدام کند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...