فعالان نوآوری اجتماعی در نوپیا گرد هم می‌آیند

فعالان نوآوری اجتماعی در نوپیا گرد هم می‌آیند

فعالان نوآوری اجتماعی در نوپیا گرد هم می‌آیند؛ فعالان حوزه نوآوری اجتماعی در جشنواره نوپیا گردهم می‌آیند و به بررسی موضوعات مورد بحث و همفکری و تبادل نظر می‌پردازند.

به گزارش ، با حمایت بنیاد ۱۵ خرداد، فعالان نوآوری اجتماعی حوزه جمعیت و سالمندی در سه موضوع جمعیت و سالمندی، کسب‌وکار اجتماعی و آموزش در قالب جشنواره نوپیا (نوآوری و پیشرفت ایران) گردهم می‌آیند و به بررسی موضوعات مورد بحث و همفکری و تبادل نظر می‌پردازند.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد با اعلام این خبر گفت: همچنین الگوها و تجربه‌های موفق در این حوزه‌ها و به‌ویژه حوزه سلامت و سالمندی معرفی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

به گفته یاسر اشراقی، این بنیاد درراستای ماموریت‌ها و رسالت‌هایش و به دلیل اهمیت موضوع جمعیت و سالمندی، از جشنواره نوپیا حمایت ویژه می‌کند.

وی در تشریح اهداف برگزاری جشنواره نوپیا نیز اظهار کرد: دومین دوره جشنواره قصد دارد محیطی برای گردهمایی فعالان نوآوری اجتماعی از نقاط مختلف کشور باشد؛ فعالانی که در موضوعات متنوع و به صورت مستقل و با تکیه بر توان مردم یا در بستر نهادها و سازمان‌های حاکمیتی و دانشگاهی در زمینه حل مسائل کشور با رویکرد نوآورانه و مردمی مشغول به کنشگری هستند.

اشراقی افزود: تمرکز بر حل مسائل اجتماعی ازجمله جوانی جمعیت و سالمندی از طریق راه‌حل‌های اجتماعی، ویژگی بارز نوآوری اجتماعی و فناوری‌های اجتماعی و مردم‌پایه است.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد خاطرنشان کرد: بنیاد در دور جدید فعالیت‌هایش با حفظ ماموریت‌های قبلی، به حوزه‌های جوانی جمعیت و سلامت اجتماعی نیز می‌‌پردازد و در این حوزه‌ها کارویژه‌های متعددی را تعریف کرده است.

اشراقی تاکید کرد: بنیاد ۱۵ خرداد همچنین نشست‌های منظمی را با گروه‌های مختلف متخصصان، نخبگان، دانشگاهیان و فعالان اجتماعی حوزه‌های جمعیت، خانواده و سلامت با هدف احصای نظرات نخبگان و صاحب‌نظران درباره راه‌حل مسائل پیش روی کشور در حوزه جمعیت، خانواده و سلامت و شناسایی خطوط کلی راه‌‌حل‌های نوآورانه برگزار می‌کند.

گفتنی است، دومین جشنواره نوپیا (نوآوری و پیشرفت ایران) به همت ستاد نوآوری اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و حمایت بنیاد ۱۵ خرداد روز پنج‌شنبه در تهران برگزار می‌شود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...