رمزساز ایران زمین امن‌ترین روش پرداخت

رمزساز ایران زمین امن‌ترین روش پرداخت

رمزساز ایران زمین امن‌ترین روش پرداخت؛ بانک ایران زمین درراستای افزایش امنیت در تراکنش‌های مالی و غیرمالی، رمزساز ایران زمین را به‌منظور سوءاستفاده‌های احتمالی راه‌اندازی کرده است.

به گزارش ، بانک ایران زمین همزمان با پیشرفت فناوری در فعالیت‌های مالی روزمره جامعه و باتوجه به استفاده مردم از گوشی‌های هوشمند، امنیت در تراکنش‌های مالی را در دستور کار خود قرار داده و در این مسیر از رمزساز ایران زمین برای خریدهای حضوری و غیرحضوری اقشار مختلف ایرانی رونمایی کرد.

ورود تکنولوژی به فعالیت‌های تجاری، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جوامع دنیا، سبب شد تا همگام با این فناوری‌ها، نظام‌های پرداخت، مالی و پولی نیز به سمت ارائه خدمات غیرحضوری بانکی سوق داده شوند. این خدمات که بر بستر وب و یا به صورت اپلیکیشن روی تلفن همراه در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرد، لازمه جلوگیری از سوءاستفاده کلاهبرداران اینترنتی وجود رمزهای یکبار مصرف چندثانیه‌ای برای استفاده‌کنندگان است.

استفاده رو به افزایش افراد از گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر، سبب شد تا بانک‌های کشور نیز با استفاده از فناوری نوین، خدمات خود را ارائه دهند و هر بانکی، اپلیکیشن خود را برای خدمات نوین راه‌اندازی کند. بانک ایران زمین نیز در این زمینه اقدام به راه‌اندازی پلتفرم «فراز بوم» و برنامه‌های کاربردی همچون «همراه بانک فراز ایران زمین» کرده است.

در حال حاضر بیشتر افراد به‌خصوص پس از همه‌گیری کووید19 به سمت خریدهای غیرحضوری و اینترنتی روی آورده‌اند که در این روش، با ورود به صفحه فروشگاه یا شرکت مورد نظر، کالا یا محصول را انتخاب کرده و با استفاده از درگاه‌های پرداخت و ورود اطلاعات کارت بانکی، کالای منتخب خود را خریداری می‌کنند.

اما نکته مهمی که کاربران اینترنتی باید در خرید‌های اینترنتی رعایت کنند، حفاظت از اطلاعات کارت بانکی و ورود به درگاه‌های امن است که تا حدودی این کار برای افراد عادی جامعه سخت و غیرقابل تشخیص است. نظام بانکی برای این مهم، راهکار پرداخت از طریق رمز پویا را به‌عنوان یکی از روش‌های امن پرداخت اینترنتی ارائه داد.

بانک ایران زمین درراستای افزایش امنیت در تراکنش‌های مالی و غیرمالی بدون نیاز به پرداخت هزینه توسط مشتریان، رمزساز ایران زمین را به‌منظور سوءاستفاده‌های احتمالی راه‌اندازی کرده است. بر این اساس، مشتریان بانک ایران زمین می‌توانند از طریق وبگاه بانک، اپلیکیشن «رمزساز ایران زمین» را نصب کنند و با دریافت رمز‌های یکبار مصرف، پرداخت امن داشته باشند.

این برنامه کاربردی، ویژگی‌هایی ازجمله تولید رمز اول یکبارمصرف کارت، تولید رمز دوم یکبارمصرف کارت، تولید رمز ورود و انتقال وجه با شماره سپرده در اینترنت بانک را دارد. نکته قابل توجه اینکه مشتریان می‌توانند از رمزساز ایران زمین به صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت نیز استفاده کنند.

نرم‌افزار «رمزساز ایران زمین» یک برنامه جهت افزایش امنیت در عملیات مالی و غیرمالی در سامانه اینترنت بانک و تراکنش‌های کارتی بانک ایران زمین است. این برنامه روی گوشی‌های با سیستم عامل اندروید و iOS قابل استفاده است.

برای استفاده از خدمات بانکداری مجازی امن، مشتریان می‌توانند پس از مراجعه به شعب و ثبت درخواست خود و نصب و فعال‌سازی نرم‌افزار روی گوشی خود، اقدام به تولید رمز یکبارمصرف برای عملیات مالی و غیرمالی در بانکداری مدرن کنند.

با استفاده از این اپلیکیشن، مشتریان نیازی به خرید سخت‌افزار ندارند، هنگام تولید رمز نیازی به اینترنت ندارند و این روش از افشای رمزهای کارت و سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری می‌کند. همچنین، امنیت در تراکنش‌های مالی و غیرمالی افزایش پیدا می‌کند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...