بیمارستان بازرگانان مدل موفق خصوصی‌سازی

بیمارستان بازرگانان مدل موفق خصوصی‌سازی

بیمارستان بازرگانان مدل موفق خصوصی‌سازی؛ کسب رتبه یک برتر ایران از سوی بیمارستان بازرگانان نشان می‌دهد که بخش خصوصی می‌تواند دست به چه کارهای بزرگ بزند.

به گزارش ، رئیس بیمارستان بازرگانان درباره وضعیت این بیمارستان توضیح داد که چطور بیمارستان بازرگانان اتاق بازرگانی تهران موفق به کسب «رتبه یک برتر» ایران در دور پنجم اعتبارسنجی بیمارستان‌های کشور شد.

بهزاد کلانتری درباره روند انجام اعتباربخشی ملی گفت: ارزیابی در 3 حیطه و 19 محور انجام شد. همچنین یکی از شاخص‌های این انتخاب رضایت 93 درصدی مراجعه‌کنندگان به این بیمارستان است. دانشگاه شهید بهشتی نیز به صورت ادواری و بدون اطلاع قبلی از این بیمارستان دیدن و ارزیابی کرده است اما در این امر متولی و متصدی وزارت بهداشت است.

به گفته رئیس بیمارستان بازرگانان، از بین 1066 بیمارستان سراسر کشور، رتبه بیمارستان بازرگانان 18 است و در تهران سومین بیمارستان خصوصی است که به رتبه یک برتر رسیده است.

او همچنین اعلام کرد که هدف این بیمارستان این است که به رتبه عالی در بین بیمارستان‌های سراسر کشور برسد.

کلانتری درباره روند اجرای عملیات ساخت یک کلینیک تخصصی در کنار بیمارستان بازرگانان توضیح داد که یک کارآفرین خیر و نیکوکار، بخشی از هزینه ساخت آن را به عهده گرفته است.

به گفته وی، در روند کار این بیمارستان، شهرداری هم در دریافت عوارض مساعدت‌هایی کرده و هزینه‌ها کمتر شده است اما همچنان در تامین مالی انجام آن به مساعدت فعالان اقتصادی و خیرین احساس نیاز وجود دارد.

بهزاد کلانتری تصریح کرد که این کلینیک شامل 25 درمانگاه، 4 یونیت دندان‌پزشکی و یک بخش شیمی درمانی مجهز به 10 تخت است.

در ادامه، رئیس بیمارستان بازرگانان، در جمع‌بندی موضوعات مطرح شده، توضیح داد که تکمیل ساختمان کلینیک بیمارستان بازرگانان در مجموع به 120 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که این موارد در بودجه اتاق تهران لحاظ نشده است.

محمود نجفی‌عرب افزود: بنابراین انتظارمان این است که اعضای هیات نمایندگان و خیران و نیکوکاران بخش خصوصی و اعضای تشکل‌ها در تکمیل این کلینیک که منفعت آن به عموم مردم و شهروندان می‌رسد، همراهی و همیاری کنند.

سپس ابوالفتح صانعی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران به تنزل کیفی بخش درمان در کشور به ویژه طی یک سال اخیر اشاره کرد و با بیان اینکه طبق اعتبارسنجی‌ها، رتبه برخی بیمارستان‌های کشور از یک به دو تنزل یافته، دلیل اصلی این اتفاق را بی‌انگیزه شدن پزشکان متخصص، سختی کار و بی‌انگیز‌گی پرستاران، انتخاب مدیران ضعیف برای اداره اکثر بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، گرفتاری‌های مربوط به اعتبار و کسری بودجه در این مراکز درمانی عنوان کرد.

صانعی افزود: در چنین شرایطی کسب رتبه یک برتر ایران از سوی بیمارستان بازرگانان، بسیار قابل تقدیر و البته تامل است چرا که این موفقیت به وضوح نشان می‌دهد که بخش خصوصی می‌تواند دست به چه کارهای بزرگ بزند و در این نمونه مشخص، اتاق بازرگانی تهران با همراهی فعالان بخش خصوصی یک بیمارستان تقریبا از رده خارج شده در سال‌های گذشته را از یک نهاد عمومی بازپس گرفت و امروز این مرکز درمانی را به صدر بیمارستان‌های باکیفیت عالی در ایران رسانده است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...