کمبود 6 هزار اتوبوس برای اربعین 1403

کمبود 6 هزار اتوبوس برای اربعین 1403

کمبود 6 هزار اتوبوس برای اربعین 1403؛ امسال برای روزهای اربعین ۶۰۰۰ اتوبوس کمک داریم ولی قرار است از دیگر ظرفیت‌های موجود در کشور در روزهای اربعین استفاده شود.

به گزارش ، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در نشست خبری آخرین خبرها درباره جابجایی زائران اربعین را اعلام کرد و گفت: ۲۰ روز قبل از اربعین پیش فروش بلیت اربعین آغاز می‌شود اما مرز مهران پیش فروش نخواهند داشت.

داریوش امانی افزود: براساس برآورد کارشناسی ارزش راه‌های کشور حدود ۷۰۰۰ همت است که اگر هزینه نگهداری راه‌های کشور را سه درصد ارزش در نظر بگیریم ۲۰۰ همت برای نگهداری راه‌ها نیاز است.

به گفته امانی، در سه سال گذشته باتوجه به اقدامات انجام شده، درآمد سازمان راهداری رشدی ۱۲۰ درصدی داشت و بسیاری از دستاوردهای کنونی به این درآمدها باز می‌گردد.

وی تصریح کرد: در حوزه راه روستایی در دولت سیزدهم ۷۴۳۵ کیلومتر ساخته شده است که ۳۰ درصد رشد نسبت به زمان مشابه در دولت گذشته داشته است.

امانی ادامه داد: موضوع ترانزیت یکی دیگر از اقدامات مهم دولت سیزدهم بود که در سال گذشته میزان ترانزیت جاده‌ای به ۱۴.۷ میلیون تن رسید. ‌همچنین سه ماهه سال ۱۴۰۳ نیز میزان ترانزیت جاده‌ای نسبت به سال گذشته حدود ۷۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی سال گذشته ۵۱۵ میلیون تن جابه‌جایی کالا در کشور انجام شد که رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشت.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در بخش دیگری از صحبت‌هایش به کمبود اتوبوس در کشور پس از کرونا اشاره کرد و گفت: با وجود این مشکلات سال گذشته ۱۴۸ میلیون جابه‌جایی مسافر در کشور انجام شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۱۸ درصدی داشت.

وی همچنین افزود: ۸۷۸ نقطه پرحادثه در ابتدای دولت سیزدهم شناسایی شد که سال گذشته ۴۲۱ نقطه رفع شد و متعهد شدیم که مابقی را تا پایان امسال رفع کنیم.

معاون وزیر راه شهرسازی در ادامه به برگزاری مراسم اربعین نیز اشاره کرد و گفت: کمبود ۶۰۰۰ اتوبوس برای اربعین امسال داریم ولی قرار است از دیگر ظرفیت‌های موجود در کشور در روزهای اربعین استفاده شود.

امانی همچنین به استفاده ناوگان طرف عراقی در اربعین نیز اشاره کرد.

او با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای نوسازی ۸۵ هزار دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و کامیون در کشور گفت: قرار شد این نوسازی در مدت پنج سال و از محل تولید داخل باشد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: مشکل اصلی در موضوع نوسازی ناوگان، مشخص شدن محل تخصیص ارز از بانک مرکزی یا وزارت صنعت، معدن و تجارت بود که در نهایت قرار شد وزارت صمت از محل ارزهای خود آن را بپردازد.

امانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به این سوال که آیا قیمت بلیت اتوبوس اربعین مشخص شده است یا خیر، گفت: قیمت بلیت در ستاد اربعین مشخص می‌شود. همچنین ۲۰ روز قبل از اربعین پیش فروش بلیت اربعین آغاز می‌شود اما مرز مهران پیش فروش نخواهند داشت.

وی عنوان کرد: امسال تپسی و اسنپ نیز در بحث جابه‌جایی مسافران اربعین حضور خواهند داشت.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...