پگاه 75 هزار تن محصول لبنی صادر کرد

پگاه 75 هزار تن محصول لبنی صادر کرد

صنایع شیر ایران در ١١ ماهه سال ١۴٠٠ با صادرات ٧۵هزار تن انواع محصولات لبنی رکورد جدیدی در این حوزه را به ثبت رساند و روند توسعه صادرات را ادامه خواهد داد.
به گزارش صنعت‌صنف به نقل از روابط عمومی پگاه، مدیرعامل صنایع شیر ایران با بیان این مطلب در نمایشگاه دستاوردهای ۶ ماهه وزارت مردم با اشاره به اهمیت پروژه‌های جدید در خودکفایی، ایجاد اشتغال پایدار، ارزآوری و جلوگیری از خروج ارز تصریح کرد: پودر بستنی و پودر خامه برای اولین بار در کشور توسط متخصصان حوزه تولید پگاه وارد بازار داخلی و صادراتی شد و پروژه ساخت دستگاه UHT توسط متخصصان حوزه فنی پگاه این شرکت را در ساخت این دستگاه به خودکفایی رساند.
عبداله قدوسی از نهادهای ذیربط خواست تا نسبت به رفع دغدغه‌های صادراتی در حوزه اوراسیا و حل گلوگاه‌ها ازجمله خودکفایی در تولید پاکت استریل یک لیتری از طریق متخصصان داخلی و با استفاده از ظرفیت پارک‌های علم و فناوری اقدام شود.
وی اضافه کرد: با افتتاح ١٠پروژه خودکفایی و محصولات جدید شرکت صنایع شیر ایران، ضمن ارزآوری سالانه ۵.٣ میلیون یورو، از خروج ۶ میلیون یورو ارز از کشور نیز جلوگیری می‌شود.
حجت‌اله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در مراسم رونمایی این پروژه‌ها حضور داشت، پگاه را افتخار ملی ایران دانست و گفت: باید به ارتقای جایگاه این برند در حوزه لبنیات با تاکید بر کیفیت بالای محصولات توجه ویژه‌ای داشت. 
محمد اسکندری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز توجه شرکت پگاه به فرهنگ‌های مختلف و ذائقه‌های موجود در نواحی مختلف ایران را یکی از استراتژی‌های مهم این شرکت دانست و افزود: این روش‌ها و سیاستگذاری‌ها به خوبی نشان‌‌ می‌دهد که پگاه می‌تواند یک برند ملی باشد و به همه ذائقه‌ها در کشور توجه کند.
گفتنی است، این مراسم در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای ۱۸۰ روزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در محل وزارتخانه برگزار شد و شش شرکت تابعه صنایع شیر ایران به‌صورت آنلاین و همزمان رونمایی از پروژه‌های خود را با دستور وزیر کلید زدند.
در این نمایشگاه، پروژه‌های خودکفایی و ساخت داخل دستگاهUHT ، استابیلایزر G20، پودرورزشیWPC، پودر خامه، پودر بستنی در کنار محصولات جدید پگاه شامل ماست همزده فاماس، دوغ تغلیظ شده، پنیر سیاهمزگی و پنیر فروماژ، پنیر چدار و خامه ESL صادراتی شرکت صنایع شیر ایران رونمایی شد.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...