پگاه با باغ به مدارس بازگشت

پگاه با باغ به مدارس بازگشت

پس از چند سال دوری از مدرسه، بار دیگر شیرهای بسته‌بندی پگاه با طرح کشوری «بسته امنیت غذایی» - باغ- به مدارس ایران بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صنعت‌صنف، طرح کشوری «بسته امنیت غذایی» - باغ- با هدف احیای توزیع شیر رایگان مدارس با همکاری شرکت صنایع شیر ایران و وزارت آموزش و پرورش در مناطق کم‌برخوردار کشور آغاز شد.

طرح اولیه تغذیه رایگان دانش‌آموزی (باغ) امروز 18 اردیبهشت و در دومین روز از هفته سلامت با حضور وزیر آموزش و پرورش همراه با توزیع شیر غنی‌شده پگاه، نان غنی‌شده، خرما و گردو در مدارس مناطق کم‌برخوردار استان البرز کلید خورد.

یوسف نوری با حضور در مدرسه اسدی لاری محمد‌شهر واقع در ناحیه سه آموزش و پرورش کرج با  توزیع ۱۰ وعده بسته غذایی رایگان به‌طور رسمی طرح را اجرایی کرد.

اجرای این طرح همزمان در استان‌های البرز و سیستان و بلوچستان آغاز شده و در استان البرز بالغ‌بر 97 مدرسه در نواحی یک، سه و چهار کرج زیر پوشش طرح بسته امنیت غذایی قرار دارند و به‌زودی تعدادی از مدارس کم‌برخوردار ناحیه ۲ این شهرستان نیز به طرح اضافه خواهند شد.

نوری در مراسم آغاز این طرح با بیان اینکه تغذیه دانش‌آموزان در سال‌های گذشته تعطیل شد در حالیکه توجه به این مقوله یک برنامه اولویت‌دار بوده و این بسته غذایی برای دانش‌آموزان در مناطق کم‌برخوردار یک بسته غذایی موثر خواهد بود، گفت: این امر باعث می‌شود دانش‌آموزان در موقعیت بهتر یادگیری قرار گیرند.

s

وی تصریح کرد: ساختار قامتی دانش‌آموزان با اشکالاتی روبه‌رو است بنابراین باید در سال‌های گذشته کاری را انجام می‌دادیم تا دانش آموزان تا پایان سال تحصیلی که شهریورماه است، از این تغذیه استفاده کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیش‌بینی اعتبار یکهزار و 150 میلیارد تومانی اجرای طرح باغ، خاطرنشان کرد: این طرح برای حداقل ۳ میلیون و حداکثر 5 میلیون دانش‌آموز اجرا می‌شود و در نظر داریم تا با کمک نهادهایی مانند بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) آن را گسترده و در استان‌های مختلف از اول مهرماه اجرا کنیم.

نوری یادآور شد: از ابتدای سال تحصیلی آینده برای مناطق کمتر برخوردار هفته‌ای 2 روز این طرح اجرای می‌شود.

وی با بیان اینکه استان البرز مهاجرپذیر بوده و سرانه فضای آموزشی آن از سیستان و بلوجستان کمتر است، گفت: مدارس جای مقدسی است؛ ۵۰ درصد کلاس‌های درس را خیرین در کشور ساخته‌اند تا بچه‌ها به کلاس درس بیایند و درس یاد بگیرند بنابراین فردی که انفاق می‌کند باید دستش را بوسید.

برپایه این گزارش، شرکت صنایع شیر ایران در قالب عقد تفاهم‌نامه عرضه شیر زیر قیمت خرده‌فروشی و تسهیل امور تسویه حساب، تسهیلات مورد نیاز برای اجرای طرح باغ را در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌دهد.

شرکت صنایع شیر ایران از ابتدا با هدف توزیع شیر رایگان در مناطق کم‌برخوردار کشور تاسیس و در راستای مسئولیت اجتماعی در ادوار مختلف در طرح‌های حمایتی ازجمله طرح ملی شیر مدارس کشور (شَما) حضور و مشارکت فعال داشته است.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...