تأکید اتاق اصناف ایران بر تعطیلی شنبه

تأکید اتاق اصناف ایران بر تعطیلی شنبه

تأکید اتاق اصناف ایران بر تعطیلی شنبه؛ تعطیل کردن پنجشنبه به جای شنبه آن هم در سال جهش تولید با مشارکت مردمی، یک تناقض آشکار و یک «خودتحریمی» بزرگ است.

به گزارش ، رئیس اتاق اصناف ایران درباره موضوع تعطیل کردن روزهای پنجشنبه گفت: این موضوع آن هم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان «جهش تولید با مشارکت مردمی» نامگذاری شده، یک تناقض آشکار و یک «خودتحریمی» بزرگ به حساب می‌آید.

مجتبی صفایی افزود: اتخاذ برخی تصمیمات بدون کارشناسی‌های لازم‌ و گرفتن نظر از فعالان حوزه‌های مرتبط، هزینه‌ها و خسارات فراوانی در پی خواهد داشت به طوری‌که جامعه باید سالیان سال تاوان آن تصمیم نادرست را بدهد.

صفایی اضافه کرد: باتوجه به نیاز اصناف به مراودات لحظه به لحظه با دنیا، موضوع تعطیل کردن روزهای پنجشنبه که به موضوع داغ این روزها تبدیل شده، از آن دست تصمیمات خسارت‌بار برای جامعه خواهد بود.

وی یادآور شد: بیش از ۹۵ درصد از حدود ۲۰۰ کشوری که در سازمان ملل متحد ثبت شده‌اند، خود را با تعطیلات میلادی منطبق کرده‌اند. اگر تصمیم «تعطیلی پنجشنبه‌ها» اجرایی شود، باتوجه به تعطیلی ۲ روزه پنجشنبه و جمعه در کشور ما و تفاوت آن با ۲ روز تعطیلات در کشورهای دیگر، یک فاصله ۴ روزه ارتباطات بین‌المللی در هفته ایجاد خواهد شد.

رییس اتاق اصناف ایران ادامه داد: ما در حال حاضر نیز در حوزه اقتصاد منطقه‌ای با چالش‌ها و مشکلات مختلفی روبه‌رو هستیم و کشورهایی مانند ترکیه که خود را با تقویم جهانی منطبق کرده‌اند، در حال گرفتن سهم بازار ما در منطقه هستند.

صفایی تأکید کرد: گرفتن چنین تصمیماتی آن هم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان «جهش تولید با مشارکت مردمی» نامگذاری شده، یک تناقض آشکار و یک «خودتحریمی» بزرگ محسوب می‌شود بنابراین پیشنهاد اتاق اصناف ایران، این است که به جای روز «پنجشنبه»، روز «شنبه» تعطیل شود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...